מקל בגלגלים של סאן: בעלי המניות בחברה מנסים למנוע את רכישתה ע"י אורקל

הגישו 3 תביעות ייצוגיות נגד העסקה, בטענה כי הסכום שמציעה אורקל אינו מספיק ; במקביל נודע כי ה-SEC בודק חשד לפיו סאן עברה על החוק שכשילמה שוחד במדינה זרה, אך לא נחשף באיזו מדינה מדובר

בעלי המניות של חברת סאן מיקרוסיסטמס מנסים למנוע את העסקה במסגרתה תימכר החברה לענקית התוכנה אורקל.

לצורך כך הגישו בעלי המניות של סאן 3 בקשות לתביעות ייצוגיות נגד העסקה, בטענה כי הסכום שמציעה אורקל עבור החברה אינו מספיק.

במקביל, נודע כי רשות ניירות ערך האמריקנית בודקת חשד לפיו סאן עברה על החוק שכהעבירה תשלומי שוחד בעסקאות מסוימות במדינה זרה, אך לא נחשף באיזו מדינה מדובר.

כזכור, לפני כחודש הודיעה ענקית התוכנה אורקל כי הגיעה להסכם על רכישת סאן תמורת כ-7.4 מיליארד דולר, מחיר המשקף 9.5 דולר עבור כל מניה של סאן. המחיר גבוה במעט מעל למחיר שעל-פי הערכות הציעה IBM תמורת סאן כחודש קודם לכן, כ-7 מיליארד דולר.

עבור לארי אליסון, מייסד ומנכ"ל אורקל - שביצע מסע רכש אגרסיבי של כמעט 35 מיליארד דולר מאז תחילת העשור - זו בוודאי הרכישה המרגשת ביותר.

סאן אינה חברת תוכנה או אפליקציות אלא חברת תשתיות. היא תספק לאורקל סוף-סוף את מערכת ההפעלה שכל-כך חסרה לה ואת תשתיות המחשוב האמיתיות, שיאפשרו לאורקל לדלג בקלות לליגה אחרת - כלומר להתחרות ישירות ב-IBM וב-HP במגרש שלהן. עד כה הצליחה אורקל למנף היטב כל רכישה, אם כי זו מהווה אתגר הרבה יותר מורכב.