פסימיות בברקליס ביחס לחברות זיקוק הנפט: מורידים לדלק US ולאלון USA את תחזיות הרווח לשנת 2009

אמנם את מחיר היעד לאלון USA העלו ל-9 מ-5 דולר, אך המחיר נמוך בכ-30% משערה הנוכחי ; ממליצים לאלון USA "תשואת חסר" וזאת בשל תחזיתם השלילית לסקטור ; לדלק US, מנמיכים את התחזית ל-2009 ל-75 סנט למניה לעומת 80 סנט למניה

האנליסטים בברקליס קפיטל פרסמו בסוף השבוע האחרון את המלצתם למניות אלון USAשבשליטת דודי וויסמן ודלק US שבשליטת יצחק תשובה.

בברקליס קפיטל עלו את מחיר היעד של אלון USA בכדי לשקף את העלייה בערך עסקיה בתחום האספלט, עם זאת מחיר היעד ממשיך להיות נמוך יותר ממחיר המניה, המביא לידי ביטוי את התחזית השלילית לסקטור כולו.

בעבור אלון USA מותירים האנליסטים את ההמלצה על "תשואת חסר" אך כאמור,את מחיר היעד מעלים ל-9 דולר למניה לעומת 5 דולר למניה בהמלצתם הקודמת. זאת לעומת מחיר של 12.9 דולר למניה בו סגרה המניה ביום ו' האחרון לאחר שירדה ב-4.25%. כך שמחיר היעד החדש מעיד על דיסקאונט של כ-30% למניה.

את תחזית הרווח למניית אלון USA לשנת 2009 הורידו בברקליס ל-85 סנט לעומת 95 סנט למניה, זאת בעיקר בכדי לשקף את פיספוס התחזית של החברה ברבעון הראשון של השנה. את תחזית הרווח לשנת 2010 מותירים האנליסטים בדומה לסקירתם הקודמת ב-60 סנט למניה.

בעבור דלק US, מנמיכים בברקליס קפיטל את התחזית למניה לשנה הנוכחית ל-75 סנט למניה לעומת 80 סנט למניה ומותירים את ההמלצה על "תשואת שוק", אך את תחזית הרווח למנייה לשנת 2010 מקפיצים בברקליס ל-85 סנט למניה לעומת תחזית קודמת לרווח של 50 סנט למניה. את מחיר היעד למניה מותירים בברקליס קפיטל על 8 דולר למניה, מחיר הנמוך בכ-22% ביחס למחיר הסגירה של המניה ביום ו' האחרון בוול סטריט.

האנליסטים מציינים כי למרות שברבעון הראשון של 2009 תוצאותיה של דלק US היו נמוכות מתחזיותיהם ותחזיות הקונצנזוס, עדיין חושבים בברקליס כי התוצאות של רבעון זה אינן בהכרח רלוונטיות וזאת מאחר שבית הזיקוק טיילר בטקסס היה סגור במהלך הרבעון לשיפוצים לאחר השריפה שפרצה בו בסוף נובמבר. החדשות הטובות הן כי החברה השיבה לפעילות את מרבית היחידות המרכזיות בבית הזיקוק, וכעת היא מייצרת ומוכרת תזקיקי נפט שונים שמיוצרים בבית זיקוק זה.

אולם, התנאים הפונדמנטליים בתחום הזיקוק נותרו חלשים, ובברקליס מאמינים כי מרווחי הזיקוק ייטו כלפי מטה בשנת 2009, ושיפור קל בלבד ירשם במרווחי הזיקוק בשנת 2010, זאת על רקע העלייה בשיעור האבטלה בארה"ב ומצב הכלכלה הנוכחי, אשר מהווים רוח נגדית לפעילותה של דלק US כמו גם לחברות זיקוק אחרות.