אסיה ננעלה במגמה מעורבת עם נטייה לירידות: הנג-סנג איבד 1.7%; שנחאי נחלשה בכ-1.8%; טויוטה איבדה 4.8%

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] מדד המחירים לצרכן בסין ירד ב-1.5% באפריל והיקף ההלוואות החדשות הגיע ל-88 מיליארד דולר ; אוריאל הרמן בטור שבועי - התאוששות מתחילה במזרח

יום המסחר הראשון של השבוע באסיה הסתיים במגמה מעורבת עם נטייה לירידות כאשר הונג קונג ושנחאי הציגו ירידות של כ-1.7% על רקע פרסומם של נתוני מאקרו מאכזבים. טוקיו סיימה בעליות קלות על אף הירידות החדות של מניית טויוטה שדיווחה בשבוע שעבר (ו') על הפסד של 7.7 מיליארד דולר ברבעון הראשון.

הבורסות בהונג קונג ושנחאי עברו לטריטוריה השלילית על רקע החרפת הדיפלציה בסין במהלך חודש אפריל, אך אנליסטים במורגן סטנלי אינם מתרשמים מהנתונים השליליים ומציינים כי ציפיות לעליית מחירים עתידית יובילו לגידול בצריכה הפרטית.

"כאשר הכלכלה הסינית ממשיכה להתאושש ושוק האשראי מתרחב, מדד המחירים לצרכן צפוי להציג מגמת עלייה במהלך המחצית השנייה של 2009. חשוב מכך, הציפיות לעליית מחירים יובילו לעלייה בצריכה הפרטית", העריכו אנליסטים במורגן סטנלי.

היקף ההלוואות החדשות בסין ירד במהלך חודש אפריל, מה שהפחית את החששות כי הבנקים הסינים לוקחים יותר מדי סיכונים במתן אשראי.

מניות האנרגיה מרכזות עניין על רקע ירידה קלה במחיר הנפט, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בשבוע שעבר עלה מחיר הנפט ב-10.2% ל-58.63 דולר לחבית.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים באירופה מצביעים על עליות של עד 2.2% בפתיחה.

ביום שישי פורסם כי מספר המשרות במגזר הלא חקלאי בארה"ב ירד ב-539 אלף מקומות עבודה - פחות מהתחזיות ולאחר ירידה של כמעט 700 אלף משרות בחודש מארס.שיעור האבטלה עלה ל-8.9% - בהתאם לתחזיות האנליסטים.

לקראת השבוע בוול סטריט: המשקיעים ממתינים לפרסומם של נתוני מאקרו ולדו"חות של חברות קמעונאיות.

מדד ניקיי 225 עלה ב-0.2% ל-9,432 נקודות בנעילה ; מדד הנג-סנג ירד ב-1.73% ל-17,087 נקודות ; מדד שנחאי המשולב איבד 1.75% ל-2,579 נקודות ; מדד S&P/ASX 200 של סידני איבד 0.4% ל-3,941 נקודות ; מדד סנסקס 30 מציג ירידות לפני הנעילה.

בזירת המטבעות, הדולר מאבד 0.3% ביחס למטבע היפני ל-98.4 ין לדולר והדולר האוסטרלי יורד ב-0.6% ל-0.7662 דולר.

בזירת המאקרו

מדד המחירים לצרכן (CPI) בסין ירד ב-1.5% באפריל לאחר נסיגה של 1.2% במארס. מדובר בחודש שלישי של ירידות רצופות. המחירים הקמעונאיים, הנמדדים באמצעות מדד המחירים ליצרן (PPI) ירדו ב-6.6% בהשוואה לשנה שעברה, ומעט יותר מהתחזיות לנסיגה של 6.5%.

היקף ההלוואות החדשות בסין הסתכם באפריל ב-600 מיליארד יואן (88 מיליארד דולר) - כשליש מהסכום שניתן ללווים בחודש מארס.

מניות בכותרות

התקשורת הסינית מדווחת כי קוקה קולה מתכוונת לוותר על רכישת קבוצת Huiyuan Juice (סימול: 1886 בהונג קונג) הסינית.

הבנק היפני מיצובישי UFJ ירכוש מניות של מורגן סטנלי בסכום של 600 מיליון דולר ויגדיל את אחזקותיו בבנק ההשקעות האמריקני ל-20%. ממיצובישי UFJ נמסר כי בכוונתו לרכוש 25 מיליון מניות ב-13 למאי תמורת 24 דולר למניה.

יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם, טויוטה מוטורס , דיווחה ביום שישי האחרון על הפסד רבעוני של 7.7 מיליארד דולר. מנייתהונדה , מניית ניסן .

מניות הכרייה והנפט, BHP ביליטון וריו טינטו ריכזו עניין בסידני על רקע ירידת מחיר הנפט מוקדם יותר היום.