פ.מ.ס

אפוד מגן לשעת משבר

תעודת זהות

■ תחום פעילות: ייצור אמצעי מיגון לשימוש באפודי מגן, מיגון כלי רכב ומבנים

■ מספר שנות פעילות: 23

■ מנכ"ל: אבי בלום

■ מספר שנות כהונה: 5

■ שווי חברה: 930 מיליון שקל

■ מספר עובדים: 115

חברת פ.מ.ס היא דוגמה קלאסית לחברה שמחפשים המשקיעים בתקופה טרופה שכזו, וזאת בגלל שהמשבר כלל לא פגע בה, לפחות נכון לרגע זה. להיפך, רווחי פ.מ.ס רק עולים, וזאת מכיוון שתחום התעשיות הביטחוניות בו פעילה החברה לא נפגע במשבר הנוכחי. ענף התעשיות הביטחוניות רק ממשיך לצמוח לאור האיומים הביטחוניים ההולכים וגדלים בעולם.

אם לא די בכך, פ.מ.ס מתאפיינת באיתנות פיננסית יוצאת דופן. לחברה אין חובות בנקאיים או חובות לשוק ההון. בנוסף, החברה נוהגת לחלק דיבידנדים נדיבים, וההון העצמי שלה מהווה 82% מסך המאזן. עם נתונים כאלו, מקבלים המשקיעים מעין חברת חלום - חברה שאינה מושפעת מהמיתון העולמי וגם לא ממחנק האשראי.

מחברה מקומית בסדר גודל בינוני הפכה פ.מ.ס בשנים האחרונות לחברה ששמה הולך לפניה בשוק התעשיות הביטחוניות בכלל, ובתחום היריעות הבליסטיות בפרט. פ.מ.ס, שבשליטת דניאל בלום, פועלת בשוק היריעות הבליסטיות המשמשות חומר גלם ליצירת אפודי מגן לכוחות צבא ושיטור, למיגון ספינות וכלי תעופה ולמיגון כלי רכב.

החברה פיתחה טכנולוגיה לאריגת סיבים שמהם היא יוצרת יריעות בליסטיות המשמשות את יצרני תעשיות המיגון ברחבי העולם. שוק זה מאופיין במספר יצרנים בודדים ופ.מ.ס השכילה לחבור לחברות הגדולות בתחום, ולכן צבר ההזמנות של החברה נחשב לאיתן. בנוסף, מצליחה החברה להציג מדי שנה שולי רווח גבוהים. אשתקד רשמה החברה רווח נקי של 27.8 מיליון דולר שהיווה 26% מסך ההכנסות, וזאת בשנה בה הדולר ירד באופן משמעותי מול השקל - נתון שלא שיחק לטובת החברה.

קפיצת המדרגה העיקרית של פ.מ.ס אירעה על רקע אירועי 11 בספטמבר. מאז האירועים, הגדיל הממשל האמריקני באופן משמעותי את תקציבי הביטחון, ופ.מ.ס התמקמה נכונה כדי לנצל את ההזדמנות. החברה החלה לשמש כקבלן משנה של הענקית האמריקנית האניוול, שעוסקת במגוון תחומי הקשת של התעשיות הצבאיות. אם מוסיפים לכך את העובדה כי מצב הלוחמה במקומות שונים בעולם כגון עיראק, קולומביה וחבל קשמיר אינו קרוב לסופו, הביקוש לחומרי הגלם שהחברה מספקת רק צפוי להמשיך ולגדול.

את פ.מ.ס מוביל דניאל בלום, בעל השליטה והיו"ר, המתרחק כמה שאפשר מחשיפה תקשורתית. לפני כחמש שנים העביר את תפקיד המנכ"ל לבנו, אבי בלום. דניאל בלום עלה בצעירותו מאורוגוואי. הוא למד ראיית חשבון, ואת צעדיו הראשונים בעולם העסקי עשה בחברה המשפחתית פיברוטק, שייצרה וילונות. בלום הבין די מהר כי עתידו לא טמון בווילונות והקים מחלקה נפרדת שעסקה בתחום המיגון הבליסטי. לימים התפצלה המחלקה משאר הפעילויות של החברה המשפחתית וכך נוצרה פ.מ.ס.