יו"ר ועדת הכלכלה: "התנהלות הבנקים שערורייתית"; בכיר בפועלים: "מפסידים 200 מ' ש' בשנה מרפורמת העמלות"

במהלך דיון בוועדה נמתחה ביקורת כלפי המפקח על הבנקים וכלפי רפורמת העמלות שלו ■ חה"כ דני דנון: "יש פה חטא על פשע. בשורה התחתונה, היום לפורטונה מדימונה אין יכולת לקבוע מי הבנק שנותן את העמלות הכי זולות"

"התנהלות הבנקים היא שערורייתית" - כך אמר יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, חה"כ אופיר אקוניס, בדיון בוועדה בנושא קביעתה של הממונה על הגבלים עסקיים, רונית קן, בדבר הסדרים כובלים בין הבנקים בכל הנוגע לגובה העמלות.

חה"כ אמנון כהן (ש"ס), אמר כי למרות הדו"ח, אין פתרון לאזרח הקטן. כמו כן, התאכזב מכך שלא היה כל תהליך בעקבות קביעת הממונה.

במהלך הדיון הובעה ביקורת כלפי המפקח על הבנקים, וכלפי רפורמת העמלות שלו. חה"כ דני דנון (ליכוד), אמר כי "יש פה חטא על פשע. בשורה התחתונה, היום לפורטונה מדימונה אין יכולת לקבוע מי הבנק שנותן את העמלות הכי זולות. החובה שלנו היא להכריח את המפקח לעשות דברים בעקבות זה. אני רוצה שלכל האנשים יהיו הכלים להשוות בין הבנקים".

חה"כ יצחק וקנין (ש"ס), אמר: "כל הדו"ח ייכנס למגירה אם המפקח על הבנקים לא ייקח את המושכות לידיים. מי שצריך לקבוע את הרף הוא המפקח על הבנקים. אנו עושים פה את העבודה של המפקח, כשהוא מגיע לכאן הוא מגלגל עיניים והולך. לבנקים זה נוח המצב הזה שהוא לא קובע כלום ואנחנו לא מחוקקים כלום שיגביל את המערכת הזו, והשוק עובד איך שבא לו ומי שמשלם את המחיר זה הצרכן. לכן המפקח על הבנקים צריך לעשות סדר".

עו"ד אמיר בכר מהפיקוח על הבנקים אמר כי תוצאת רפורמת העמלות היא שהעמלות הוזלו משמעותית. לדבריו, שני הבנקים הגדולים גובים היום את העמלות הנמוכות ביותר למשקי בית.

בועז רדי, ראש אגף רגולציה בבנק הפועלים, אמר כי בנק הפועלים מפסיד מדי שנה 200 מיליון שקל מרפורמת העמלות. רדי ביקש להדגיש כי חקירת הממונה על הגבלים עסקיים נוגעת לאירועים שאירעו לפני שנת 2005.