המושל שוורצנגר מאיים: אשחרר 40 אלף אסירים או אפטר 51 אלף מורים אם לא יתקבלו הצעדים שהצעתי לאיזון התקציב

שוורצנגר: "המיתוון עלול להוביל את הגירעון משפל של 15.4 מיליארד דולר היום ל-21.3 מיליארד דולר בשנה הפיסקלית הבאה" ■ דורש להעלות מיסים ב-16 מיליארד דולר

הגירעון של מדינת קליפורניה גדל לשיא של 15 מיליארד דולר והמושל של מדינה זו, ארנולד שוורצנגר, מאיים על המחוקקים במדינה כי ייאלץ לבצע צעדים דרסטיים כמו לשחרר 40 אלף אסירים או לפטר 51 אלף מורים בכדי לצמצם את הגירעון.

"המיתון שפוקד את קליפורניה כמו גם את כלל ארה"ב יצר בעיות חדשות וקשות איתם צריכה מדינת קליפורניה להתמודד בהחלטות התקציב שלה כשאנו צופים כי הוא יגיע לשיא של 21.3 מיליארד דולר", אמר שוורצנגר.

מושל קליפורני הוסיף כי "אנו ניצבים מול תקופה כלכלית קשה, שבה לראשונה מאז 1938 צפויה ההכנסה הפרטית לרדת". שוורצנגר דורש העלאת מיסים הכוללת בקליפורניה שצפויה לעמוד על 16 מיליארד דולר שישלמו תושבי המדינה.

בתוכנית ההבראה של שוורצנגר כלולים מכירה של אג"ח המגובים ברווחים העתידיים של חברת הגרלות הלוטו הלאומית. בנוסף מתכנן שוורצנגר להוציא 600 מיליון דולר שיתקבל ממיסוי של מוצרי טבק לטובת תוכנית בריאות לילדים. עוד מתכנן שוורצנגר להעלות את המס על שירותי בריאות בכדי להזרים למערכת הציבורית 250 מיליון דולר נוספים.