ה-SEC תובעת את מנכ"ל קאנטריווייד לשעבר באשמת סחר במידע פנים

רשות ני"ע האמריקנית מאשימה את אנג'לו מוזילו בכך שמכר מניות מתוך ידיעה שחברת המשכנתאות הגדולה בארה"ב לשעבר במצב קשה ■ באותה תקופה צנח שווי השוק של החברה ב-80%

רשות ניירות ערך האמריקנית, ה-SEC, מתכוונת להגיש תביעה אזרחית על הונאה נגד מנכ"ל חברת המשכנתאות הגדולה בארה"ב לשעבר, קאנטריווייד פייננשל, אנג'לו מוזילו. ב-SEC מאשימים את מוזילו במסחר בניצול מידע פנימי שלא עמד לרשות משקיעים אחרים. כך דיווח היום (ה') ה"וול סטריט ג'ורנל".

לפי המקורות שפנו לעיתון, עובדי ה-SEC החליטו להמליץ לרשות להגיש את התביעה נגד מוזילו, שאיבד את תפקידו כאשר בנק אוף אמריקה השתלט על קאנטריווייד ביולי 2008. התביעה הצפויה נוגעת למכירות המניות שביצע מוזילו באותה תקופה, מתוך הכרת מצבה הקשה של החברה.

לא מגיב לשמועות

פרקליטו של מוזילו, דייויד סיגל, אמר שלא יגיב על "שמועות כלשהן" מעבר להודעת ה-SEC הקודמת שהזכירה חקירה שמנהלת הרשות על עסקאות המניות של מוזילו. "הרמיזות המתמשכות בעיתונות ובחוגים פוליטיים על-כך שמר מוזילו מכר מניות של קאנטריווייד מפני שהיה מודע למידע שלילי כביכול על מצב החברה הן שערורייתיות, ואינן עולות בקנה אחד אפילו עם בדיקה שטחית של העובדות", כתב סיגל.

לפי הג'ורנל, ה-SEC שיגרה לפני כמה שבועות למוזילו הודעה שמזהירה אותו מפני התביעה הצפויה, שכללה האשמות בעבירות של מסחר בניצול מידע פנימי, ובהימנעות מחשיפת מידע על מצב החברה בפני בעלי המניות.

רשויות ניירות ערך ותובעים כלליים בכמה ממדינות ארה"ב הגישו בשנים האחרונות כמה תביעות גדולות בנושא מסחר בניצול מידע פנימי. ה-SEC, הרשות הפדרלית, היתה פעילה במיוחד בנושא זה.

טיפ מהמנכ"ל

שתי ההרשעות המפורסמות הקודמות בעבירות כאלה היו של ג'וזף נאצ'יו, לשעבר מנכ"ל קיווסט קומיוניקיישנס, שהורשע ב-2007 במכירת מניות חברתו לפני פשיטת הרגל שלה, ושל מגישת תוכניות הבוקר בטלוויזיה מרתה סטיוארט, שהורשעה במימוש מניות בחברת אימקלון בעקבות טיפ שקיבלה ממנכ"ל החברה, ידיד שלה, ושיקרה לחוקרים ששאלו אותה על כך.

בנק אוף אמריקה, שרכש ביולי שעבר את קאנטריווייד בעסקת 2.5 מיליארד דולר, הסיר בחודש שעבר את שם המותג מפעילות המשכנתאות שלו. בכך בא לקיצו השם קאנטריווייד לאחר 40 שנה, שהפך לשם גנרי להלוואות משכנתאות מסוכנות שגרמו לבום ולקריסה בשוק הדיור האמריקני.

קאנטריווייד, שנוסדה ב-1969, התמחתה בהלוואות סאב-פריים לבעלי בתים שבקושי יכלו לעמוד בהן. היא ניצבת בפני סדרת תביעות על נהגי העסקים שלה בעבר, לרבות חקירה של האף.בי.איי.

ה-SEC בדקה את המכירות השיטתיות של המניות על-ידי מוזילו, שהחלו זמן קצר לפני תחילת המשבר בשוק הדיור. קאנטריווייד שילמה למוזילו כמה מאות מיליוני דולרים בשכר ובמניות בעשור האחרון. מוזילו היה בעבר אחד המנכ"לים המשתכרים ביותר בארה"ב, עם 387 מיליון דולר בשכר ואופציות למניות בשנים 2002-2006, לפי דיווחי החברה לרשות ניירות הערך.