ענקית הביטוח AIG מאיצה את המהלכים לניתוק מחטיבת הביטוח האסייתית AIA; תפעל להנפקתה באחת מבורסות אסיה

בינתיים, AIG מתכוונת למכור חלק מאחזקותיה בחטיבת הביטוח האסייתית על מנת לשלם הלוואות שנלקחו ממשלמי המיסים האמריקנים ■ עם סיום ההנפקה,AIA תחזיק בדריקטוריון ובצוות ניהולי נפרד לזה של AIG

ענקית הביטוח האמריקנית AIG מאיצה את הצעדים להנפקת חטיבת הביטוח האסייתית, AIA, באחת מבורסות אסיה. בינתיים, AIG מתכוונת למכור חלק מאחזקותיה בחטיבת הביטוח האסייתית על מנת לשלם הלוואות שנלקחו ממשלמי המיסים האמריקנים.

AIG, שהוקמה בשנת 1919 גייסה את קבוצת בלקסטון כיועצת לארגון מחדש של החברה ולהנפקה של AIA. מנכ"ל החברה, אדוארד לידי, מוכר נכסים פיננסים ונדל"ניים על מנת לשלם את חלק מחובותיה לממשלת ארה"ב שהגיעו לסכום אסטרונומי של 182.5 מיליארד דולר.

ל-AIA יותר מ-20 מיליון לקוחות ונכסים בהיקף של 60 מיליארד דולר הפרוסים ב-13 מדינות ברחבי אסיה. חברת מקנזי ושות' מעריכה כי יבשת אסיה צפויה תהווה כ-40% מהצמיחה של ענף הביטוח העולמי במהלך חמש השנים הקרובות.

על פי הודעת החברה, עם סיום ההנפקה, AIA תחזיק בדריקטוריון ובצוות ניהולי נפרד לזה של החברה האם, AIG.

AIG, שכמעט קרסה בספטמבר 2008 לאחר שסוכנות דירוג הנמיכו את דירוג האשראי של החברה בעקבות מחיקות ענק הקשורות להשקעות כושלות במכשירים פיננסים המגובים במשכנתאות סאב-פריים. AIG נאלצה לספק ערבויות גדולות כדי להימנע מקריסה מוחלטת.

כאמור, ממשלת ארה"ב הלוותה לחברת הביטוח המקרטעת 182.5 מיליארד דולר על מנת להצילה, כש-70 מיליארד דולר הושקעו ישירות בחברה, 60 מיליארד דולר הועברו לטובת מסגרת האשראי ובאמצעות 52.5 מיליארד הדולר הנותרים נרכשו נכסים פיננסים המגובים במשכנתאות סאב-פריים.