מדד המחירים לצרכן האמיד שמפרסםU-Bank עלה בחודש אפריל ב-1.32%- עלייה גדולה יותר מהמדד הכללי שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ולפיו עלה מדד אפריל ב-1% בלבד. ב-U-Bank מציינים שחודש אפריל מאופיין בדרך כלל במדדים גבוהים, אך הפעם הובילו את העליות במדד מחירי ההבראה ונופש בחו"ל, דלק ושמנים לרכב, הלבשה והנעלה ומחירי המכוניות - סעיפים המשפיעים יותר על ציבור האמידים מאשר על הציבור הכללי. הפער בין המדדים נובע מהפער בין משקלי המוצרים והשירותים בסל הצריכה של האמידים לבין סל הצריכה הכללי.
עוד מסבירים ב-U-Bank כי חלה עלייה גדולה במיוחד, של 7.8%, במחירי ההבראה ונופש בארץ ובחו"ל שהשפיעה על המדד הכללי ב-0.288% ואילו על מדד האמידים היא השפיעה ב-0.46%. כך גם סעיפי התחבורה והתקשורת שעלו ב-1.6% ותרמו למדד הכללי עלייה של 0.5% ולמדד האמידים תרמו כ-50% יותר - 0.78%.
אילן רביב, מנכ"ל U-Bank, ציין כי בחודשים האחרונים הראה מדד האמידים שמפרסם הבנק, כי כוח הקנייה של האמידים עלה, אולם החודש המדד מצביע על מגמה הפוכה עם התייקרותם של מוצרים ושירותים הנצרכים במידה גדולה יותר על-ידי ציבור האמידים".
מדד המחירים לצרכן האמיד של U-Bank מתבסס על פילוחי הלמ"ס ומתאימם לפרופיל ההוצאות של שכבת האמידים בישראל, זאת בסקר מקיף שנערך באמצעות גיאוקרטוגרפיה בקרב 1,500 משקי בית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.