רוני צארום, שמכר את אקסלינק לקומברס, רוצה לבנות גשר בין YouTube לפייסבוק

צארום ישיק בסוף החודש רשת חברתית חדשה, Watchitoo, שתאפשר למשתמשים אינטראקציה מקוונת תוך צפייה בקובצי תוכן זהים ■ "ההשראה הגיעה מבני", הוא אומר

כולם מחפשים את הדור הבא של הרשתות החברתיות, רוני צארום, מייסד משותף של חברת אקסלינק שנמכרה לקומברס בתחילת העשור תמורת 550 מיליון דולר, מקווה שהוא מצא אותו. צארופ השיק היום (ב') בגרסת בטא סגורה מיזם אינטרנט חדש בשם Watchitoo. בבסיס החברה עומדת רשת חברתית, שמאפשרת לקבוצות לבצע אינטראקציה מקוונת, תוך צפייה ביחד בו זמנית באותם קובצי תוכן. במלים אחרות, המיזם בונה גשר בין פלטפורמות תוכן שונות, כמו YouTube ופייסבוק.

Watchitoo הוקמה בתחילת 2008 במטרה להגדיר מחדש את הגבולות של שיתוף תוכן ורשתות חברתיות, שכן היא מאפשרת למשתמשים להיות באינטראקציה דרך מסרים מידיים ווידיאו צ'אט, תוך צפייה במגוון תכנים - כגון וידיאו, תמונות, מוזיקה ומסמכים. כך, למשל, משתמשים יכולים לעבוד על אותו תוכן באופן מסונכרן, ובמקביל לראות מה המשתמש האחר עושה באותו רגע באמצעות שידור וידיאו.

צארום פועל היום במסגרת דסימה ונצ'רס בארה"ב ובישראל, ויזם גם את הקמת יוניטרים ב-2001, שפועלת להכשרת בני נוער בפריפריה למנהיגות עסקית וחברתית ויש לה 10 מרכזים ברחבי הארץ. לפי הערכות, צארום מכר מניות של קומברס כתוצאה מהעסקה בהיקף של 200 מיליון דולר.

"את ההשראה ליצירת Watchitoo קיבלתי אחרי שראיתי עד כמה בני מחובר למדיה חברתית מקוונת, וכך יש לי את ההזדמנות להתחבר אליו שם", אומר צארום, מייסד ומנכ"ל Watchitoo. "אין כיום דרך יעילה המאפשרת לתקשר בזמן אמת, תוך שיתוף בתוכן או צפייה בו, ואפשר רק לבצע משימות באופן נפרד. Watchitoo מאפשרת לחברים, בני משפחה, ואפילו לאנשים חדשים איתם נוצר קשר, לשוחח בעוד הם צופים בווידיאו או בתמונות, או מאזינים למוזיקה. אנחנו מקווים ליצור Social Collaboration שיתוף פעולה חברתי, כאשר לראשונה יכולה קבוצת אנשים לשלוט על תוכן באופן אינטראקטיבי".

לדברי צארום, "פלטפורמות שיתוף תוכן מאפשרות אמנם למשתמשים לצפות בתוכן ולהגיב על תוכן, אך הדבר לא מתבצע בסביבת זמן אמת. מנגד, רשתות חברתיות ופלטפורמות מסרים מיידיים מאפשרות שיחות בזמן אמת, אך לא ניתן לעשות זאת תוך צפייה בתוכן משותף.

Watchitoo פועלת לצרף כל פלטפורמות אלה. לדברי צארום, "זה הצעד הטבעי בהתפתחות של פלטפורמות מדיה חברתית". כאשר ייפתח השירות לקהל הגולשים הרחב בעוד כחודש, משתמשים יוכלו ליצור לעצמם דמות אישית (Avatar), לחפש ולהוסיף חברים, לשלוח הודעות סטטוס ומסרים מיידיים, ולשוחח בווידיאו על-ידי השארת תמונת דמותם לחברים בחלון וידיאו-צ'אט.

למרות שצארום הגיש בקשה לפטנט על הטכנולוגיה הזו, במרחב הזה כבר פועלת חברת סטארט-אפ ישראלית בשם SeeToo. חברה זו, שהקים היזם אלון הוכברג ב-2007 ואשר ממומנת גם על-ידי יוסי ורדי ושלמה נחמה, פיתחה מוצר שמאפשר למספר משתמשים לצפות בסרטוני וידיאו באופן סימולטני ומסונכרן, בחלונית צ'אט שנפתחת לכל הצדדים המעורבים, ולנהל שיחה תוך כדי צפייה.

עוד חברות שמציעות שירות דומה הן Paltalk, שמאפשרת צפייה משותפת במצלמה וובית, כמו גם Clipsync, Meebo, Lycos ו-ooVoo הישראלית, שמאפשרת לנהל צ'אט וידיאו מרובה משתתפים.