כי"ל מרחיבה את השימוש בפתרונות של סופרדריבטיבס לכל תחום הנגזרים

עד כה השתמשה במערכת של סופרדריבטיבס רק לניהול החשיפה לנגזרים על מטבעות ■ הפתרונות של סופרדריביטיבס מאפשרים לכי"ל להפיק דו"חות סיכונים ואנליזות שונות הקשורות בנגזרים הללו

חברת ניהול ושיערוך הנגזרים סופרדריבטיבס (SuperDerivatives), מרחיבה את עסקיה עם כי"ל בתחום החשיפה לנגזרים. עד כה השתמשה כי"ל בפתרונות סופרדריבטיבס לשם ניהול החשיפה לנגזרים רק על מטבעות, וכעת כי"ל תשדרג את חבילת הפתרונות כך שתכלול גם מערכת לתמחור וניהול סיכונים בתחום הנגזרים על סחורות, אנרגיה ושערי ריבית. המערכת תכלול גם פתרון לניהול כולל של הפורטפוליו, כדי לאפשר תמחור מדויק ועצמאי העונה גם על דרישות הדיווח החשבונאי, ומכסה את תחום ניהול המזומנים והנגזרים בכללותו.

הפתרונות של סופרדריביטיבס נועדו לאפשר לכי"ל להפיק דו"חות סיכונים ואנליזות שונות הקשורות בנגזרים הללו.

מחלקת הכספים של כי"ל, מהיצרניות הגדולות בעולם של אשלג ופוספטים ושחקנית מרכזית בתחום הכימיקלים בעולם, חיפשה אחר פתרון יעיל לניהול הסיכונים בפורטפוליו מגוון של נגזרים, ובחרה במערכת של סופרדריבטיבס לתמחור והערכת שווי של אופציות. המערכת מפיקה גם דו"ח הבודק עד כמה הגידור יעיל ואפקטיבי, ומסייע לארגון להפית את המרכיב הספקולנטי.

פתרונות סופרדריבטיבס נמצאים בשימוש חברות רבות בעולם, רוב הבנקים בעולם, מספר רב של קרנות גידור, ברוקרים, פירמות רואי חשבון ובנקים מרכזיים. השירות שלה מספק כיסוי רחב של נגזרים, המעשיר ומייעל את תהליכי העבודה של הארגון בתחום תמחור הנגזרים, תוך יצירת שקיפות ואמון עבור המשתמש.

סופרדריבטיבס, שנבחרה לאחת מחברות הסטארט-אפ המבטיחות של "גלובס" לשנת 2007-2008, הוקמה בשנת 2000, והיא מפתחת פתרונות תמחור והערכות שווי של נגזרים פיננסיים. מאז הקמתה גייסה כ-15 מיליון דולר, ועל-פי IVC היקף המכירות שלה בשנת 2007 היה כ-150 מיליון דולר. באוגוסט אשתקד החברה החלה להתאים עצמה למצב שנוצר עם פרוץ המשבר הכלכלי, פיטרה במסגרת רה-ארגון 20 עובדים, הרחיבה בהמשך את הפיטורים בעוד 50 משרות וקיצצה בשכר הנותרים ב-10%-15%. אבל, כפי שנראה למרות המיתון ואולי בעיקר בזכותו, החברה ממשיכה ליהנות מביקוש למוצריה. במיוחד כעת החברות נדרשות לבקשה על ההשקעות והמט"ח שלהן.

גלובס אף דיווח, כי אם החברה תעמוד ביעדיה בשנה הקרובה, העובדים יקבלו "משכורת 13" בסוף השנה. לקוחותיה כוללים בנקים מובילים, קרנות גידור, חברות ומנהלי תיקים ביותר מ-60 מדינות.