בנק ההשקעות מורגן סטנלי מאמין בשוק הישראלי: מעלה המלצתו לשוק המניות ל"משקל-יתר"

ההמלצה הקודמת עמדה על "משקל-שוק" ■ בעקבות ההמלצה התחזקו עליות השערים בבורסה בת"א ■ העלאת ההמלצה באה על חשבונה של מצרים, ומדגישה את יתרונה היחסי של ישראל בקרב השווקים המתעוררים

בנק ההשקעות מורגן סטנלי מאמין בשוק הישראלי, ומעלה המלצתו לשוק המניות ל"משקל-יתר" - כך עולה מדיווחי סוכנות הידיעות "בלומברג". ההמלצה הקודמת עמדה על "משקל-שוק". העלאת ההמלצה מהיום היא חרף עליות השערים החדות שרשם השוק הישראלי בחודשים האחרונים. בעקבות ההמלצה התחזקו עליות השערים בבורסה לניירות-ערך בתל-אביב. נכון להיום מוקצים 3% מנכסי קרן ההשקעות בשווקים המתעוררים של בנק ההשקעות בישראל, ועל-פי ההמלצה החדשה, ההשקעה אמורה לעלות ל-3.5%.

מהסקירה שהגיעה לידי "גלובס" עולה, כי ההמלצה לשוק המניות המקומי מגיעה על חשבונה של מצרים. למעשה, מבין השווקים המתעוררים, עלתה ישראל מהמלצה במקום התשיעי למקום השלישי, תוך שהיא מציגה תשואת-חסר של 34% על שוק המניות המצרי בחתך שמאז ה-6 בפברואר. הסיבות בהן נוקב בית ההשקעות להעלאת ההמלצה קשורות להערכות השווי למניות בשוק המקומי ולבטא (מדד סטטיסטי המייצג את רגישות נייר הערך לתנודתיות השוק, א"ו) שמציג השוק הישראלי.

"שלושת המדינות בעלות הביצועים הטובים ביותר בשלושת החודשים האחרונים הם אינדונזיה, מצרים ורוסיה, והביצועים הגרועים ביותר הם של השווקים בישראל, ארגנטינה ומלזיה", נכתב בסקירת השווקים המתעוררים של מורגן סטנלי.

מדד MSCI ישראל ירד בשלושת החודשים האחרונים ב-25.1% ל-186.37 נקודות - בעוד המדד המקביל לשווקים המתעוררים עלה ב-35.9% ל-707.93 נקודות (לא כולל יום המסחר הנוכחי). מכאן, שהסקירה משדרגת את ישראל באופן יחסי למצבה ולמיקומה בין השווקים המתעוררים האחרים, ופחות בשל נתוני כלכלה מהותיים.

יצוין, כי ההמלצה מגיעה נתוני מאקרו שממשיכים להתפרסם ומקבעים רשמית את מצבו של המשק הישראלי כנתון במיתון. כך למשל, התוצר המקומי הגולמי (התמ"ג), במחירים קבועים ולאחר ניכוי השפעת העונתיות, ירד ברבעון הראשון של שנת 2009 בשיעור שנתי של 3.6%, לאחר ירידה של 0.5% ברבע האחרון של 2008 ועלייה של 1.3% ברבע השלישי, הודיעה אתמול (א'), הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. כידוע, ההגדרה המקובלת בעולם של המונח מיתון הינה שני רבעונים של צמיחה שלילית.

מבט נוסף על נתוני המאקרו-כלכלה שהתפרסמו לאחרונה חושף כי מדד המחירים לצרכן, אשר התפרסם בשבוע שעבר, עלה ב-1%. אומנם העלייה היא בהתאם לתחזיות האנליסטים בשוק ההון, אך מנגד, עומד כתוצאה מכך שיעור האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים (אינפלציה שנתית) על 3.1%, גבוה בעשירית האחוז מהיעד העליון של יציבות המחירים שקבעה הממשלה (1%-3%) בשנה.