שמואל סלבין: "הציעו לי לכהן בתפקיד מנכ"ל אזורים וסירבתי - אין לי זמן; גם אם נתניהו יקרא לי אגיד לא"

סלבין, שמונה לממלא מקום מנכ"ל חברת הנדל"ן שבשליטת שעיה בוימלגרין: "המכירות טובות ובמחירים יפים" ■ "אני מוטרד מאוד מגודל הגירעון וחושש שהסכום שדיברו עליו ב-2009 יגלוש לגירעון גדול יותר"

"הציעו לי לכהן בתפקיד מנכ"ל אזורים וסירבתי. יש לי עיסוקים אחרים ואין לי זמן" - כך אמר היום ל"גלובס" שמואל סלבין, שמונה ביום ראשון לתפקיד ממלא מקום מנכ"ל חברת אזורים. סלבין משמש בתפקיד סגן יו"ר הדירקטוריון של חברת הנדל"ן מאז מארס 2008, אך לאחר שבחודש שעבר התפטר מתי דב, ו-ועדת האיתור עדיין לא מצאה מועמד ראוי, סלבין נקרא לדגל.

"אני מאוד מקווה שזאת תהיה תקופה קצרה ושיגיע מנכ"ל חדש. בינתיים החברה צריכה להמשיך לפעול כרגיל. אני צריך להעביר את מקל השליחים מהמנכ"ל הקודם שפרש למנכ"ל החדש שיגיע", אומר סלבין.

ועידת האיתור עדיין לא הצליחה למצוא מועמד ראוי לאחר שפסלה את דוד לב (לבקו) ומנגד לא הצליחה לשכנע את שרגא ויסמן, מנכ"ל חברת רונסון הפרטית, לקחת את התפקיד.

"אני מקווה שהמנכ"ל החדש יידע איך להשיט את הספינה הגדולה הזאת שנקראת אזורים, שהיא בין חברות הבנייה הגדולות בארץ ושהיא תהיה בידיים איתנות", ציין סלבין.

אזורים מצליחה בישראל, אך נפגעה קשה מהמשבר בעולם ובמיוחד במזרח אירופה, והיא מתקשה לעמוד בתנאי האשראי שנטלה מהבנקים. החברה הבת לגנא הולדינגס היא אבן ריחיים על צווארה של אזורים ונבחנות מספר אפשרויות להיפטר ממנה. בין השאר נשקלת חלוקת מניות לגנא כדיבידנד בעין לבעלי המניות באזורים.

האם אזורים תשרוד?

"אזורים חברת בנייה טובה, בונה יפה ומוכרת טוב - ואני לא מודאג. יש ביקוש מאוד גדול לדירות מגורים, המכירות טובות ובמחירים יפים".

מה תעשו עם לגנא?

"אין משהו קונקרטי, יש הרבה הצעות והרבה שמועות".

בחודשים האחרונים מתמודדות שתי קבוצת לרכישת חלק מבתי המלון הנמצאים בשליטת אזורים והחברה האם בוימלגרין קפיטל - רשת פתאל מול קבוצת משקיעים אמריקנית שבראשה האחים נקש ומיוצגת על ידי משרדו של עו"ד אמנון שבולת.

מה לגבי עסקת בתי המלון?

"יש מספר הצעות ואנו בודקים כל הצעה לגופה, אם היא רצינית וניתן ליישם אותה"

סלבין הוא בוגר כלכלה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית ומוסמך במנהל עסקים התמחות עם במימון. הוא שימש בעבר בשורה של תפקידים ציבוריים, בהם מנכ"ל משרד האוצר ויועץ כלכלי לראש הממשלה.

מה דעתך על התקציב?

"אני מוטרד מאוד מגודל הגירעון. הקיצוץ הרוחבי של ה-6.5% בכל המשרדים לא יתבצע, לרוב אילו קיצוצים שמתמוססים. אני רואה קשיים גדולים גם בהעברת התקציב בכנסת. אני חושש שהגירעון הצפוי שדיברו עליו ב-2009 יגלוש לגירעון גדול יותר, ולכן בחודשים הקרובים, לקראת נובמבר, ידונו מחדש בתקציב ל-2010 ויכניסו בו שינויים - וזה לא סוף פסוק".

אם בנימין נתניהו יקרא לך?

"התשובה היא לא. אני עסוק מאוד בעסקים הפרטיים והציבוריים שלי ולא פנוי לכך".

לסלבין (56) רשימה ארוכה מאוד של עיסוקים: יו"ר סלע קפיטל נדל"ן ודירקטור במבטחים החדשה, אינספייר חברה להשקעות, אוצר התיישבות היהודים ו-HOT.