התאחדות התעשיינים: בשנה האחרונה חלה ירידה של 0.6% בהוצאות משפחה על מזון

משק-בית בישראל מוציא כיום על קניית מזון כ-2,057 שקל בממוצע לחודש ■ 23% מהציבור צמצמו באחרונה את כמות הקניות, 12% החלו לקנות אריזות חיסכון, ו-17% צמצמו את תדירות הקניות

מסימני המיתון: ב-12 החודשים האחרונים חלה ירידה של 0.6% בממוצע בהוצאות משק-הבית על מזון. משק-בית בישראל מוציא כיום על קניית מזון כ-2,057 שקל בממוצע לחודש - כך עולה מנתוני התאחדות התעשיינים.

הירידה המתונה בצריכה נובעת משינוי בהרגלי הצריכה שדווחו על-ידי 48% ממשקי-הבית. דרכי החיסכון המועדפות על-ידי הקונים היו צמצום כמות (23%) וקניית אריזות חיסכון (12%); ירידה בתדירות הקנייה (17%), כמו גם ירידה של 10% במספר נקודות המכירה בהן עורכים משקי-הבית בישראל את קניות המזון.

מהנתונים עולה כי 65% ממשקי-הבית עורכים קנייה מרכזית של מזון אחת לשבוע. עוד עולה מהסקר של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, שנערך באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, כי 8% ממשקי-הבית מוציאים עד 850 שקל בממוצע בחודש על מוצרי מזון; 10% מוציאים בין 851 ל-1,250 שקל; 11% מוציאים בין 1,251 שקל ל-1,700 שקל; 21% מוציאים בין 1,701 ל-2,100 שקל; 17% מוציאים בין 2,101 שקל ל-2,500 שקל בממוצע; 11% מוציאים בין 2,501 שקל ל-3,000 שקל; ו-22% מוציאים יותר מ-3,000 שקל בחודש.

עוד עולה מהנתונים כי חלה ירידה באחוז החדירה המוצהר של המותג הפרטי - 45% ממשקי-הבית בישראל נוהגים לרכוש מותגים פרטיים של הרשתות, בהשוואה ל-50% לפני שנה. עם זאת, קוני המותג הפרטי הגדילו בממוצע את סל הקנייה.

מהסקר עולה כי בין הסיבות למעבר לקניית מותגים פרטיים, העיקרית היא המחיר.