בקשה לייצוגית ב-50 מיליון שקל נגד שופרסל: מכרה תחליפי גבינה במסווה של גבינות

התובעים: שופרסל מכרה מוצרים הנחזים להיות גבינות - בעוד שלמעשה מדובר בתחליפי גבינה המכילים שומן צמחי ולא שומן מן החי ■ ההטעיה המשמעותית היא בתחליפי הגבינה הנמכרים במשקל בין גושי הגבינה האמיתית

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה היום (ג') בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד שופרסל בסך 50 מיליון שקל.

התובעים, תמר, סלמה ובועז ארד, המיוצגים על-ידי משרד עוה"ד בועז ארד ושרון אביטל, טוענים כי שופרסל מכרה מוצרים הנחזים להיות מוצרי גבינה ללא שומן החלב, ובמקומו הוכנס שומן צמחי. כך, למשל, קנתה תמר ארד במספר מועדים מוצרים במעדנייה של שופרסל, אשר הוצגו כ"סגנון פטה" או "פטינה".

לפני כשבוע התפרסמה בעיתונות כתבה בה נכתב כי המוצרים שרכשו התובעים אינם אלא תחליפי גבינה, המכילים שומן צמחי ולא שומן מן החי. תחליפי גבינה אלה הופכים אטרקטיביים יותר בשל תהליך ייצורם המוזל ובשל המכס המופחת עליהם. עוד נאמר כי תחליפי הגבינה אינם עומדים בתקן, ולכן אינם מחוייבים במיסוי הגבוה.

לטענת התובעים, ההטעיה המשמעותית היא ביחס לתחליפי הגבינה הנמכרים במשקל בין גושי הגבינה האמיתית. כך, למשל, גבינה בסגנון פטה נמכרת בסכום של עד 4.29 שקל ל-100 גרם - בעוד שגבינת פטה אמיתית נמכרת במחיר של עד 11.99 שקל ל-100 גרם.

לטענת התובעים, נתח השוק של שופרסל מתוך סך כל מכירות תחליפי הגבינה מוערך ב-27 מיליון שקל בשנה. על יסוד הנתונים הללו מבקשים התובעים פיצוי של 50 מיליון שקל לקבוצה, המוערכת ב-100 אלף איש לפחות.