שר הרווחה, יצחק הרצוג: יש לדאוג לרשת ביטחון סוציאלית לעובדים המתניידים ברחבי העולם

כך אמר בכנס השנתי של איגוד קרנות ההון סיכון הישראלי - IVA שהתקיים היום ■ "יש לבחון את רשת הביטחון הסוציאלי לא רק כנגזרת של מבחני תושבות ואזרחות, אלא גם עפ"י מבחן אישי של הפרט"

"נדרשת חשיבה מחודשת למהפכה ברשת הביטחון הסוציאלי של עובדים המתניידים ברחבי העולם", כך אמר שר הרווחה, יצחק הרצוג, בכנס השנתי של איגוד קרנות ההון סיכון הישראלי - IVA , שהתקיים היום (ג').

לדברי הרצוג: "למרות המשבר הכלכלי, שוק העבודה העולמי מתפתח ומתקדם. אנו עדים לתופעת גלובליזציה של שוק העבודה ולניוד עובדים ישראלים בין מדינות שונות ברחבי העולם. תופעה זו מאפיינת במיוחד את עובדי ענף ההיי- טק אשר נדרשים עקב דרישות התפקיד להעתיק את מקום מגוריהם למדינה זרה, יחד עם בני משפחתם, לעיתים גם כמה פעמים בפרקי זמן קצרים. לכן נדרשת מהפיכה בחשיבה של מהות רשת הביטחון הסוציאלי, שבמרכזה שמירה על כך שזכויות העובד ילוו אותו בעבודתו ברחבי העולם".

הרצוג הוסיף כי: "יש לבחון את רשת הביטחון הסוציאלי לא רק כנגזרת של מבחני תושבות ואזרחות, אלא גם עפ"י מבחן אישי של הפרט. תחום ההיי טק היה והוא עדיין מנוע צמיחה משמעותי בכלכלה הישראלית. אני קורא ליזמים להמשיך ולהשקיע בתחום זה בישראל מתוך אמונה שההון האנושי הישראלי יצליח להמשיך לקדם תחום זה".

לטענת הרצוג, בכל מדינות העולם מתן גמלאות נסמכות עפ"י מבחן תושבות של מקבל הגימלה. זו הסיבה בגינה נדרשת חשיבת מאקרו בדבר צבירת זכויות סוציאליות המתבססות על הפרט ולא על מבחן תושבות.

במטרה לעודד חזרתם לארץ של עובדים אלו ובכדי לא לאבד את ההון האנושי שמדינת ישראל התברכה בו, עדכן הרצוג שקיים דיון בנושא עם מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני, והנחה אותה לקיים עבודת מטה בנושא, אל מול תעשיית ההיי טק, משרדי הממשלה הרלוונטיים, וגופים רגולטוריים נוספים העוסקים בנושא.