דן מרגלית: "תקיפת בתי שירה לא מנותקת מתקיפת אבי ניר; במקום לבדר כל הזמן את האומה, רשת וקשת צריכות לפעול לשינוי ערכי החקירה בישראל"

(עדכון) - אביה של שירה, דן מרגלית: "זה לא היה ניסיון שוד - שירה הותקפה בגלל התפקיד שלה" ■ רשת בתגובה: "אנחנו מזועזעים מהתקיפה; מצפים ממשטרת ישראל לבדוק את הפרטים לעומק ובמהירות"

חדשות 2 ב - MAKO / לחדשות 2 ב - 'רשת'

שירה מרגלית, המשנה למנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת לענייני תוכן, שהותקפה אמש (ד') מחוץ לביתה שבשכונת צהלה בתל-אביב, שוחררה הבוקר (ה') מבית-החולים לביתה.

מרגלית, בת-זוגו של הפרסומאי אילן שילוח, יו"ר קבוצת מקאן-אריקסון, הותקפה אמש עם הגיעה הביתה מהעבודה ונחבלה בפניה. הרקע למעשה לא ידוע.

כזכור, לפני כחצי שנה הותקף אבי ניר, מנכ"ל קשת, כשטייל עם כלבו ברחוב בו הוא מתגורר, גם אז בשעת ערב מוקדמת. מקרה התקיפה של ניר, שבגינו אושפז בבית-החולים למשך מספר ימים, מצוי עד עתה בחקירת המשטרה.

מרשת נמסר בתגובה: "אנחנו מזועזעים מתקיפתה של שירה מרגלית ודואגים לשלומה. בשלב זה אין לנו פרטים על התקיפה. אנו מצפים ממשטרת ישראל לבדוק את הפרטים לעומק ובמהירות".

יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, אמרה היום כי היא מזועזעת ממעשי האלימות שפוגעים בתעשיית הטלוויזיה בתקופה האחרונה, וכי היא מצפה שהמשטרה תחקור במהירות וביעילות את הפרשה. דאבוש הוסיפה כי היא מאחלת החלמה מהירה למרגלית, וכי בכוונתה להעלות את נושא הגברת האלימות בתעשייה בישיבת המועצה הקרובה.

גם האיגודים המקצועיים של הבמאים והתסריטאים מסרו כי הם מגנים את התקיפה: "התוקפים הפחדנים ניסו לפגוע בחופש הביטוי ובחופש היצירה. זו התנהגות נפשעת, שחברה דמוקרטית חייבת להילחם בה ולהוקיעה".

אביה של שירה, דן מרגלית, אמר הבוקר לגלי צה"ל: "זה לא היה ניסיון שוד, שירה הותקפה בגלל התפקיד שלה".

דן מרגלית הוסיף, בראיון לאתר מאקו של זכיינית ערוץ 2 קשת: "אנחנו מגששים באפלה, המשטרה משקיעה מאמצים רבים לפתור את התעלומה הזאת, ולפי דעתי המקרה הזה לא מנותק ממקרה התקיפה של אבי ניר. רשת וקשת - במקום לבדר כל הזמן את האומה - צריכות לפעול יחד לשינוי ערכי החקירה במדינת ישראל, דבר שאני טוען אותו בלי קשר למצבה של בתי כבר הרבה זמן. אני קול קורא במדבר, לבטל את זכות השתיקה, לבטל. כמו באירופה. לבטל".

- מה שלום שירה?
"היא המומה, כל הפרצוף שלה פצוע, והיא לא יודעת כלום באשר לזהות התוקפים. הדבר הכי נורא זה שהיא היתה עם הילד שלה, שראה הכל. זה נורא, זה נורא, זו תופעה שצריך למגר. אנחנו מקווים שהמשטרה תצליח לחשוף את האנשים האלה. קיבלתי מאות תגובות מחברים שתמכו, מקווה שיהיה טוב".

- לך, כעיתונאי חוקר, יש חשש מתקיפה?

"ב-1989 שרפו לי את הבית, ושירה היתה בבית, היו כותרות גדולות בעיתונים. זה היה בקשר לעבודתי ב'ערב חדש'. שירה היתה לבד בבית, והיא הספיקה לצאת לפני שהגובה של הלהבות חסם את הדלת. זו בעצם הפעם השנייה שהיא חווה תקיפת עיתונאי. אז זה היה בעקבות ראיון שקיימתי עם פייסל חוסני".