אחרי שהכניסה את בנק אינווסטק כשותף: איזי אנרגיה רוכשת עוד 41 תחנות דלק בארה"ב ב-32 מיליון דולר

עם השלמת העסקה, יהיו בשליטת איזי אנרגיה 92 תחנות דלק ■ השבוע הזרימו אינווסטק ומשקיע נוסף, לאיזי ארה"ב כ-3 מיליון דולר, בנוסף ל-7 מיליון דולר שהוזרמו אשתקד

חברת איזי אנרגיה , שבשליטת ד"ר אלי זהבי, הודיעה היום כי החברה הנכדה שבשליטת החברה, איזי ארה"ב, החלה את שלב ההשלמה של ההסכם, באופן שבמהלך כ-3 שבועות צפויה העברה לשליטתה ולהפעלתה של החברה הנכדה של מקבץ בן 41 תחנות דלק בארה"ב ו-3 מגרשים המיועדים להקמת תחנות דלק בתמורה לכ-32.5 מיליון דולר.

לאחר סיום שלב ההשלמה יהיו בשליטת החברה הנכדה בסך הכל 92 תחנות דלק עם היקף מכירות של למעלה מ- 160 מיליון גלון (כ-320 מיליון דולר בשנה על פי מחיר של 2 דולר לגלון), וחנויות נוחות עם היקף מכירות שנתי מוערך של למעלה מ-68 מיליון דולר.

מתוך 41 התחנות הנרכשות, 34 תחנות יהיו בבעלות, 5 תחנות יהיו בשכירות ארוכת טווח, ובנוסף, תרכוש איזי אנרגיה הסכמי אספקת דלקים עבור שתי תחנות נוספות. כמו כן, תרכוש החברה במסגרת העיסקה 3 מגרשים. איזי אנרגיה תתקשר עם החברה המוכרת בהסכם אספקת דלקים לכל התחנות לתקופה של 20 שנה.

במקביל לעסקת הרכישה, מוכרת החברה הנכדה נדלן של 12 תחנות מתוך התחנות הנרכשות, בהסכם למכירה וחכירה חוזרת (sale-leaseback), בתמורה ל 17 מיליון דולר, החברה הנכדה שוכרת מהרוכשים את זכויותיהם במקרקעי התחנות, בהסכמי שכירות לתקופה של 20 שנה ואופציות להארכות, בתמורה לתשלום דמי שכירות שנתיים לרוכשים בסכום השווה ל- 9.5% מהתמורה ששילמו הרוכשים לרכישת זכויות המקרקעין בגין כל תחנה.

רכישת המקבצים מתאפשרת, בין היתר, לאחר שבתחילת השבוע השלימה איזי אנרגיה את השלב השני של העיסקה עם קבוצת הבנקאות והפיננסים הבינלאומית אינווסטק ועם משקיע פרטי בינלאומי. במסגרת שלב זה, הזרימו המשקיעים כ-3 מיליון דולר אל חברת איזי ארה"ב לפי שווי חברה של 29 מיליון דולר והגיעו לאחזקה של כ-34% ממניותיה של החברה. זאת, בהמשך לשלב הראשון של העיסקה, במסגרתו הזרימו המשקיעים אל החברה כ-7 מיליון דולר אשתקד.

אלי זהבי, יו"ר איזי אנרגיה, אמר היום כי "על אף הקשיים המאפיינים בשנה האחרונה את השווקים הפיננסיים, הצלחנו לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו. השלמת העסקה מהווה קפיצת מדרגה בפעילות החברה, ולמעשה מכפילה את גודלה של החברה והיקף פעילותה. לאיזי אנרגיה קרוב ל-100 תחנות דלק וחנויות נוחות באזורי הפעילות שלה בארה"ב, והיא ערוכה כדי להמשיך את התרחבותה, בהתאם לתכניתה האסטרטגית".