מימוש רווחים: הנפט איבד 1.6% ונקבע ב-61.05 דולר לחבית

הנפט ירד משיא של 6 חודשים שנקבע אתמול על רקע נתונים חלשים משוק התעסוקה האמריקני והחששות מפני המשך החולשה בכלכלה העולמית, שהביאה היום לירידות גם במרבית שוקי המניות בעולם ■ מחירו של הגז הטבעי נפל הערב ב-9% - הנפילה החדה ביותר מזה קרוב לשנתיים

ירידות אפיינו הערב את המסחר בנפט, שהורידו אותו משיא של שישה חודשים שקבע אתמול, זאת על רקע נתונים חלשים משוק התעסוקה האמריקני והחששות מפני המשך החולשה בכלכלה העולמית, שהביאה היום לירידות גם במרבית שוקי המניות בעולם.

בסיום המסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק ירד החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה ביולי ב-1.6% ונקבע ב-61.05 דולר לחבית. מוקדם יותר נרשמה ירידה של כ-3% במחירו.

"שווקי הנפט יורדים היום כתוצאה ממימוש רווחים, כאשר הסוחרים מגיבים בהתאם לירידות שנרשמות בשווקי המניות, אשר מפחיתות את האפשרות כי ההתאוששות בשוק תיהיה בצורת V" אמר טים אוונס, אנליסט בדסק החוזים העתידיים של סיטי בניו יורק.

נזכיר כי אתמול טיפס מחיר הנפט לרמה של 62 דולר לחבית לאחר שפורסם דו"ח המלאים השבועי שהצביע על ירידה חדה בהרבה מהצפי במלאי הנפט ומוצריו בארה"ב, לפני סוף השבוע המאופיין בנסיעות רבות בשל יום הזיכרון.

בשבוע הבא ב-28 במאי תתקיים פגישת נציגי ארגון אופ"ק, נציג בכיר ממדינות המפרץ אמר לרויטרס כי קרוב לודאי שהקרטל לא יבצע קיצוץ נוסף בתפוקות, בדומה להערכות של 11 מתוך 12 האנליסטים שנשאלו בנושא ע"י רויטרס.

סוער עוד יותר היה היום במסחר בסחורות שונות, כאשר מחירו של הגז הטבעי נפל הערב ב-9% - הנפילה החדה ביותר מזה קרוב לשנתיים, זאת בעיקבות עלייה חדה במלאי בארה"ב. מחירו של החוזה נקבע ב-3.601 דולר למיליון Btu. מתחילת השנה נפל מחיר הגז הטבעי ב-36%.

ובגיזרת הזהב התרומם היום מחירה של אונקיית זהב אל מעל ל-950 דולר, שיא של חודשיים.