שמן תעשיות מציגה זינוק של 226% ברווח הרבעוני ל-8.14 מיליון שקל; המנכ"ל לסקוב פורש

הגידול החד בשורה התחתונה נזקף בחברה לתוכנית הבראה שלסקוב ביצע ■ הרווח - למרות ירידה של 22% במכירות ■ לסקוב: אני פורש כי מיציתי

קבוצת שמן תעשיות מפרסמת דו"חות טובים לסיכום הרבעון הראשון של 2009 ובמקביל מודיעה על התפטרות המנכ"ל, יעקב לסקוב. הקבוצה עוסקת בפיתוח ייצור ושיווק שמני מאכל מן הצומח ומרגרינה ללקוחות ביתיים ותעשייתיים וייצור חומרים המשמשים כמזון לבעלי חיים. היא מדווחת אמנם על ירידה במחזור ל-157 מיליון שקל בסיכום הרבעון, לעומת 201 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008 (נסיגה של 22%), אולם בשורה התחתונה החברה מציגה זינוק ברווח מ-2.5 מיליון שקל אשתקד ל-8.14 מיליון שקל ברבעון המדווח, עלייה של 226%.

הירידה בהכנסות נובעת, לדברי החברה, מירידה במחירי המכירה אשר נבעו מתנודתיות בשוק הסחורות, כאשר מחירי הקנייה ירדו ביחס מקביל. בניכוי הוצאות שיווק והוצאות הנהלה ואחרות, היה הרווח התפעולי של שמן תעשיות ברבעון הראשון 8.6 מיליון שקל, לעומת 7.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

המנכ"ל הפורש יעקב לסקוב מסר עם פרסום הדו"חות, כי "החברה עברה בשנים אחרונות מהפך תפעולי ושיווקי אשר הפך אותה לרזה, יעילה ותחרותית. מהפך זה מאפשר לנו לצלוח תקופות מאתגרות כגון אלה שעובר המשק הישראלי בימים אלה".

את עזיבתו מסביר לסקוב בכך שהוא מרגיש כי מיצה את תפקידו בחברה והוא נכון לאתגר הבא. לפני מינויו למנכ"ל שמן תעשיות שימש לסקוב בשורת תפקידים בכירים במשק, בהם סמנכ"ל כספים של קבוצת ישקר, סגן נשיא דיסקונט השקעות ויושב ראש פעיל בחברת דירוג האשראי "מידרוג".

לסקוב מונה למנכ"ל שמן תעשיות בשנת 2004, כאשר שמן תעשיות התמודדה עם משבר חמור ונאבקה על קיומה. מצבת חובותיה לבנקים עמדו אז על חצי מיליארד שקל, שרובם לפירעון מיידי והיה סיכון ממשי להמשך פעילותה כעסק חי. לסקוב הוביל את החברה תהליך הבראה מקיף ומורכב.