תוכניות הבנייה של אפריקה ישראל באפתורפ במנהטן יבוטלו אם לא תמכור 15% מהדירות עד ספטמבר

כך אמר מנהל בכיר בחברה שמשווקת את הפרויקט היוקרתי ■ אם תוכניות הבנייה יבוטלו, אפריקה ישראל תוכל להפקיד אותן רק בעוד שנה

ה-APTHORP, בניין הפאר של אפריקה ישראל (50%) של לב לבייב, ממשיך לספק כותרות בשל הקשיים במכירת הדירות בו. הווארד מרגוליס, סגן הנשיא ומנהל בכיר ב-Prudential Douglas Elliman המנהלת את המכירות בפרויקט אמר במהלך השבוע האחרון כי לאור נפילת המחירים זה זמן טוב לביצוע עסקאות בבניין הנתון במחלוקת. אולם לדבריו, אם לא יימכרו לפחות 15% מהדירות עד לספטמבר, הרי שתוכניות הבנייה הנוכחיות לפרויקט היוקרתי ובעל העלויות העצומות יבוטלו, ועל היזמים יהיה לחכות שנה ולהפקיד את תוכניות פעם נוספת.

מרגוליס אמר את הדברים בפני קהל של ברוקרים שהשתתפו בקורס בטורו קולג' בניו יורק. מרגוליס לא הסכים לגלות כמה דירות נמכרו עד כה, כך מדווח מגזין ה-"Real Deal". לפני כחודשיים דווח בעיתונות המקומית כי המחירים בבניין נחתכו בכשליש. דירות משופצות בפרויקט היוקרה החלו להימכר במחיר ממוצע של כ-21 אלף דולר למ"ר, שמייצג ירידה חדה מהמחיר בו הוצעו הדירות ביוני 2008- 32.3 אלף דולר למ"ר. הבניין נמצא בבעלות משותפת של אפריקה ושל מוריס מאן שניהלו מערכה משפטית מתוקשרת בחודשים האחרונים סביב ניהול הבניין.

בניין היסטורי

הנכס הוא בניין היסטורי בן 12 קומות, בין שדרות ווסט אנד וברודווי על רחוב 79, ברובע Upper West Side במנהטן שכולל, בין היתר, 163 דירות להשכרה, מתוכן כ-100 דירות בדיור מפוקח, בשטח כולל של 32 אלף מ"ר. לבייב ומאן רכשו את הבניין במארס 2007 תמורת 426 מיליון דולר. בזמן הרכישה תכננו השניים לשפצו ולהופכו לבניין דירות יוקרה המיועדות למכירה.

בינואר השנה נמנע הפרויקט ברגע האחרון מעיקולו אחרי שהמלווים אנגלו-אייריש בנק וקרן אפולו להשקעות בנדל"ן דרשו מההנהלה החדשה של הבניין להציג תוכנית עסקית חדשה לבניין. גורמים בשוק הנדל"ן בניו יורק אמרו כי הורדת מחירים זו היא הגדולה ביותר לפרויקט מגורי יוקרה מאז הנפילות בוול סטריט בסתיו האחרון. כעת צריכים המשווקים למהר ולמכור לפחות 25 דירות על מנת לאפשר את תוכנית המרת הבניין לבניין קונדומיניום.

מאפריקה ישראל לא נמסרה תגובה עד לסגירת הגיליון.