המיתון הגיע לחברות כרטיסי האשראי: קיפאון בהיקף העסקאות ברבעון הראשון

היקף העסקאות ברבעון הראשון עמד על 38.1 מיליארד שקל - עלייה של 1.2% בלבד

המיתון הגיע לחברות כרטיסי האשראי וברבעון הראשון חל קיפאון בהיקף השימוש בכרטיסים. היקף העסקאות שבוצעו בכרטיסי אשראי (ללא משיכת מזומנים) עמד ברבעון הראשון על 38.1 מיליארד שקל, עלייה של 1.2% בלבד בהשוואה לרבעון המקביל, בהשוואה לצמיחה דו ספרתית בשנים קודמות.

"צמיחה לא תקרה בחודשים הקרובים. מוקדם מדי לדבר על תנועה חיובית. אנחנו בתוך האירוע ואני מקווה שלקראת סוף השנה נראה שיפור", אומר מנכ"ל ישראכרט דב קוטלר. גם מנכ"ל כאל בועז צ'צ'יק אינו אופטימי: "יש ירידה בקו המגמה והתמתנות. עד עתה היינו בקצב צמיחה של 8% כעת אנחנו בקצב של 1% ומרגישים את המיתון בירידה במחזורי הפעילות".

הרווח הנקי של חברות כרטיסי האשראי ברבעון הראשון עמד על 131 מיליון שקל בהשוואה ל-125 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 4.8% בלבד. זאת לאחר שנים של צמיחה דו ספרתית. הכנסות החברות עמדו על 815 מיליון שקל בהשוואה ל-765 מיליון שקל ברבעון המקביל. חברות כרטיסי האשראי הן ישראכרט שבבעלות בנק הפועלים, כאל בבעלות דיסקונט (71.2%) והבינלאומי (28.8%) ולאומי קארד שבבעלות לאומי (80%) ודוד עזריאלי (20%).

החברה הגדולה ביותר היא תשלובת ישראכרט עם מחזור עסקאות של 18.3 מיליארד שקל בהשוואה ל-18.1 מיליארד שקל ברבעון המקביל. בהיקף העסקאות של ישראכרט עצמה חל קיפאון ועיקר הצמיחה נבע מעלייה של 6.3% במחזור העסקאות של אמריקן אקספרס. "אמריקן אקספרס היא מותג עולמי חזק שצומח תמיד וכך גם השנה להערכתי, זו מגמה שתמשיך", אומר קוטלר. ישראכרט מהווה 48% מהשוק וברבעון הראשון רשמה רווח של 42 מיליון שקל בהשוואה ל-41 מיליון שקל אשתקד. הכנסות החברה עמדו על 343 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל.

כאל מובילה

הרווח הגבוה ביותר ברבעון הראשון נרשם בכאל. כאל סיימה את הרבעון עם רווח של 57 מיליון שקל, עלייה של 9.6% בהשוואה לרבעון המקביל. הכנסות החברה עמדו בתקופת הדו"ח על 277 מיליון שקל בהשוואה ל-239 מיליון שקל אשתקד. כ-30% מרווחי כאל נובעים מפעילות הסחר האלקטרוני וסליקת אתרי אינטרנט, רובם אתרי הימורים ופורנו רך. ההכנסות מפעילות זו עלו ב-59% והרווח מהווה 15% מרווחי כאל. כאל מציגה עלייה של פחות מאחוז במחזור העסקאות שעמד על 9.84 מיליארד שקל בהשוואה ל-9.75 מיליארד שקל ברבעון המקביל.

לאומי קארד, בניהולו של דני כהן, רשמה ברבעון הראשון רווח של 32 מיליון שקל, כמו ברבעון המקביל. הכנסות החברה עמדו על 195 מיליון שקל בהשוואה ל-184 מיליון שקל אשתקד. מחזור העסקאות של לאומי קארד עלה ב-1.9%, שיעור העלייה הגבוה מכל החברות, והגיע ל-9.9 מיליארד שקל בהשוואה ל-9.75 מיליארד שקל ב-2008.