איציק חברון סמנכ"ל הכספים של דניה סיבוס ימונה לתפקיד מנכ"ל ארנסון

עוזב את זרוע הקבלנות והתשתיות של אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב

איציק חברון, סמנכ"ל בכיר לכספים ופעילות בינלאומית בחברת דניה סיבוס , מקבוצת אפריקה ישראל , שבשליטת לב לבייב, עוזב לטובת תפקיד מנכ"ל חברת א. ארנסון. חברת ההנדסה מקבוצת אוסיף , שבשליטת שלמה אייזנברג סובלת מהפסדים ומכבידה על התוצאות של אוסיף.

שלמה אייזנברג רכש את השליטה באוסיף תמורת 135 מיליון שקל בסוף 2008 ומאז הוא מבצע שורה של צעדים במטרה לשפר את הרווחיות. השליטה (90.5%) בחברת ההנדסה ארנסון נעשתה על ידי אוסיף באוקטובר 2007 בימים שבהם השליטה הייתה בידי ארקדי גאידמק תמורת 145.3 מיליון שקל.

העסקה ספגה ביקורת קשה בעקבות המחיר הגבוה ששולם ובדוחות הכספיים לסיכום 2008 מחקה אוסיף את המוניטין בארנסון בסך של כ- 82מיליון שקל ואת יתרת שווי אי התחרות שנרשם בסך של כ- 14 מיליון שקל. זאת לאור ההפסדים המתמשכים מפעילותה של ארנסון.

חברון (42) עובד בדניה סיבוס משנת 1998. הוא בעל תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת ת"א ובוגר הנדסת תעשייה וניהול. בעבר היה ממלא מקום מנכ"ל דניה סיבוס לתקופה קצרה ורצה להתמנות לתפקיד מנכ"ל החברה, אך אילן בן גיגי, סמנכ"ל חטיבת אירופה בתה"ל נכנס לתפקיד במאי 2008.

עלות שכרו של חברון בשנת 2008 בדניה סיבוס 1.57 מיליון שקל, וכוללת שורה של הטבות שונות הקשורות להצלחת החברה. משכורתו החודשית הייתה 65 אלף שקל בחודש, אך בחודש מארס האחרון היא הופחתה ב-5%.

דניה סיבוס סיימה את הרבעון הראשון של 2009 ברווח נקי של 15.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של 7.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לחברה פעילות בישראל ובמזרח אירופה בתחומי התשתיות והבנייה, והפרויקטים הגדולים שלה בארץ הם כביש 431, כביש חוצה ישראל ופרויקט הרכבת הקלה בת"א.