ניוקאסל ממשיכה להיות בור כלכלי (ללא תחתית) עבור מייק אשלי

הבעלים של המועדון האנגלי שירד השבוע לליגת המשנה, הציע אותו בספטמבר למכירה עבור 220 מיליון ליש"ט, אבל ההידרדרות לצ'מפיונשיפ תוריד את ערך הקבוצה ל-90 מיליון ליש"ט בלבד

ניוקאסל יונייטד, קבוצת הפאר האנגלית שהידרדרה השבוע לליגת המשנה, צפויה להיפגע קשות מהירידה. "הדיילי טלגרף" מפרסם כי בעלי הקבוצה, מייק אשלי, שדרש 220 מיליון ליש"ט על המועדון כשהעמיד אותו למכירה בספטמבר, יאלץ להסתפק עכשיו במקסימום של 90 מיליון ליש"ט, כך לפחות מעריכים מומחי כלכלה מהבורסה בלונדון.

הירידה בערך הקבוצה משקפת את הצניחה הצפויה שלה בהכנסות: בעונה הקודמת היא הכניסה 99 מיליון ליש"ט, מתוכם 41 מיליון ליש"ט מזכויות השידור של הפרמיירליג. בעונה הבאה בצ'מפיונשיפ, זכויות השידור שלה יכניסו 2.5 מיליון ליש"ט בלבד, ובנוסף הקבוצה צפויה לרשום ירידה בהכנסות המסחריות ובהכנסות מימי משחק. עם זאת, היא תקבל מההתאחדות האנגלית "מענק ירידה" בשווי 11.5 מיליון ליש"ט.

מאז שאשלי רכש את הקבוצה לפני שנתיים הוא השקיע בה קרוב ל-250 מיליון ליש"ט, מתוך זה 134 מיליון ליש"ט עבור הרכישה. "הסאנדיי טיימס" העריך לאחרונה את הונו של אשלי, בעל רשת חנויות ספורט בבריטניה, ב-700 מיליון ליש"ט.

לפי דיווחים באנגליה, מתכוון אשלי להציע למאמן הקבוצה, אלן שירר, חוזה חדש לארבע שנים. חלוץ העבר צפוי להסכים רק במידה ויקבל תקציב רכש בעונה הבאה של עד 30 מיליון ליש"ט, וזאת בניסיון להחזיר את ה"מאגפייז" לפרמיירליג כמה שיותר מהר.

אשלי יאלץ לערוך שינויים גדולים בסגל השחקנים, שבעונה הקודמת הרוויחו יחד קרוב ל-70 מיליון ליש"ט - סכום שכמובן איננו ריאלי עבור מועדון בליגת המשנה. 12 מתוך 33 שחקני הסגל הבכיר של ניוקאסל הרוויחו העונה מעל 50 אלף ליש"ט לשבוע, כאשר בכירי המשתכרים הם החלוצים מייקל אואן ומארק וידוקה, שעלות שכרם הגיעה ל-180 אלף ליש"ט לשבוע.