הטוקבקים בחברת החשמל: יו"ר ועדת הכלכלה דורש לראות את החוזה עם משרד היח"צ גוב-קרטין ואת פירוט הטוקבקים שהושתלו

(עדכון) - מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, בדיון בוועדת הכלכלה: "כל פרשת הטוקבקים היא ספין של הוועד; רק בשנה האחרונה הבנתי מהו גורלו של מנכ"ל חברת חשמל"

בדיון שנערך היום (ג') בוועדת הכלכלה הודה דובר חברת החשמל, דוד גולן, כי אכן הושתלו טוקבקים מפרגנים לחברת החשמל באתרי אינטרנט, אך ציין עם זאת כי מעולם לא הושתל טוקבק שיש בו כדי לפגוע במבקר המדינה, משרדי הממשלה או ועדי העובדים.

יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס, דרש להעביר אליו את חוזה ההתקשרות עם חברת יחסי הציבור גוב-קרטין ואת פירוט הטוקבקים שהושתלו, על מנת לבחון את טענות חברת החשמל.

אקוניס אמר: "לא ייתכן כי חברות הממומנות על-ידי כספי ציבור תממנה טוקבקים נגד מבקר המדינה, הממשלה, ראש הממשלה, השרים וועד העובדים. זה חייב להיפסק!"

ח"כ עמיר פרץ ייעץ למנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, לתבוע את "ידיעות אחרונות", העיתון שפרסם את התחקיר בסוף השבוע האחרון, אם אכן נמצאו דברי שקר בכתבה, על מנת להוכיח לחברה כי אין לו יד בדברים.

ח"כ אלי אפללו אמר כי עצם השימוש בטוקבקים בחברה, אפילו תיאורטית כדי להגן על העובדים, נראה תמוה.

בתום אותו הדיון בוועדת הכלכלה הודיעו מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, ודוד צרפתי, יו"ר ועד העובדים, על נכונות להתחיל בהידברות ביניהם כדי לקדם את הסיכום על נושא השינוי המבני וההתייעלות בחברה.

באותו דיון בוועדת הכלכלה אמר לסקר כי פרסום פרשת הטוקבקים בחברת החשמל הוא ספין של ועד העובדים, שנועד לטרפד את חידוש המשא-ומתן על הרפורמה בחברה.

לדבריו, "לאחר 50 ימי עיצומים הגעתי להבנה עם הוועד, בגיבוי יו"ר ההסתדרות, שנשב לשולחן עגול כדי לפתור את הבעיות של חברת החשמל. כשהוועד הבין שהגיע רגע האמת הוא נבהל. כל פרשת הטוקבקים היא ספין שנועד להסיט את תשומת-הלב הציבורית מהשגת איתנות פיננסית וביטחון תעסוקתי לחברת החשמל", אמר לסקר.

לסקר הודה כי "אכן שכרנו חברה לתקשורת באינטרנט שבאה להגן עלינו מפני ההתקפות הפרועות. יחד עם זאת, אף אחד ממנהלי חברת החשמל או חברי הדירקטוריון לא גרם לכך שיופיעו טוקבקים נגד ארגון העובדים".

לסקר אמר עוד כי מאז שמונה למנכ"ל החברה הוא ספג התקפות בלתי פוסקות מצד הוועדים. "לפני שהגעתי לחברת החשמל ניהלתי חברות בכל העולם. אמרו לי שחברת החשמל זה מקום אחר, אבל רק בשנה האחרונה הבנתי מהו גורלו של מנכ"ל חברת חשמל. הסיבה היחידה להתקפות נגדי היא רצוני ליישם את השינוי המבני. זה לא מצא חן בעיני העובדים, שפתחו באינתיפאדה נגד ההנהלה"

לסקר הוסיף כי "הדרך היחידה שחברת החשמל תהפוך לחברה נורמלית היא שלמרות הדם הרע נחזור למשא-ומתן על הרפורמה. הוועד בדרכו מכניס את העובדים לאבדון, ואילו הדרך שלי תביא את החברה לעתיד מזהיר".

יו"ר ארגון העובדים בחברת החשמל, מיקו צרפתי, הגיב בחריפות לדבריו של לסקר ואמר: "אני לא מקבל את דברי המנכ"ל. הדברים שאמר לסקר הם הספין האמיתי. אני הצהרתי כי אנו מוכנים למשא-ומתן, וספגתי על כך גם ביקורת פנימית בתוך הוועד. ארגון העובדים לא יבליג על הסתה פרועה מצד הנהלת החברה".

לגבי הטענות של לסקר כי הוא ספג אינתיפאדה מבית מצד העובדים אמר צרפתי: "כשרוצים לשלוח 2,500 עובדים הביתה ומאיימים על פרנסתם - מחובתי לפעול, ואעשה זאת בכל דרך לגיטימית".

דובר חברת החשמל, דדי גולן, אמר בדיון כי ההתקשרות בין חברת החשמל למשרד יחסי הציבור גוב-קרטין כללה מיפוי טוקבקים והכנסת תגובות רק בנושא מצפן, שינוי מבני והשכר. "לא היה טוקבק אחד נגד שר התשתיות או מבקר המדינה. כאשר ציינו באחת הכתבות שהמשכורות גבוהות - הגבנו", אמר גולן.