מסתמן: כתב אישום נגד מנכ"ל שופרסל אפי רוזנהויז בפרשת הורדת המוצרים

"גלובס" חשף בדצמבר כי שופרסל הסירה מהמדפים מותגים של קוקה-קולה, ויסוצקי ואסם, כצעד של לחץ על הספקים במסגרת מאבקה ברבוע כחול ■ ספקים שונים נחקרו בימים האחרונים על מעורבות רוזנהויז בפרשה

סיכוי גדול לכתב אישום נגד מנכ"ל שופרסל , אפי רוזנהויז, בפרשת הורדת המוצרים מהמדפים, הנחקרת בחודשים האחרונים ברשות ההגבלים העסקיים - כך נודע ל"גלובס".

בימים האחרונים המשיכו להיחקר בפרשה האמורה ספקים שונים על-ידי חוקרי רשות הגבלים עסקיים, בניהולו של חיים ארביב. הספקים נשאלו בעיקר על מעורבותו לכאורה של רוזנהויז באירועים שהתרחשו. כמו כן, הספקים סיפקו בחקירותיהם מידע על מעורבותו לכאורה של רוזנהויז. חקירות אלה חיזקו את ההערכה כי נגד רוזנהויז עשוי להיות מוגש כתב אישום בפרשה.

חקירת הממונה על ההגבלים העסקיים נגד בכירי שופרסל בחשד לעבירות על חוק ההגבלים נפתחה בדצמבר 2008, בעקבות חשיפת "גלובס". ברשות חושדים כי שופרסל הפרה לכאורה את תנאי המיזוג עם רשת קלאבמרקט וכי ביקשה למנוע תחרות בשוק באמצעות הפעלת לחץ על הספקים.

חוקרי הרשות פשטו בשעתו על משרדי שופרסל בראשון-לציון וחקרו תחת אזהרה את בכירי הרשת, ובראשם רוזנהויז עצמו, תחת אזהרה.

"גלובס" חשף בדצמבר האחרון כי שופרסל החליטה להסיר מהמדפים מותגים של קוקה-קולה ישראל, ויסוצקי ואסם, כצעד של לחץ במסגרת מלחמתה ברבוע כחול . הצעד שבו נקטה שופרסל בא בעקבות מכירת מותגים של אותן חברות במחירי רצפה ברשת המתחרה רבוע כחול.

בעקבות זאת, כאמור, הורידה שופרסל מהמדפים את המוצרים נס קפה רד מאג של אסם, תה קר אייסטי של ויסוצקי, פריגת בקרטוניות ושישיות מים מינרלים 1.5 ליטר של נביעות. ככל הידוע, שופרסל הסירה מהמדפים באופן חלקי גם את המותג שוקולד השחר.

החקירה מתרחבת

בהמשך התרחבה חקירת הממונה על ההגבלים לפרשה נוספת שחשף "גלובס", הנוגעת אף היא לתחרות בין שתי הרשתות. על-פי הפרסום, שופרסל הסירה מהמדפים באותה תקופה גם את מותגי הוופלים והעוגיות של החברות הדר ורוקחמן. מותגים אלה הוסרו מהמדף לאחר שהחברה המשווקת אותם, חברת רזיט, החלה לייצר מותג פרטי עבור הרשת המתחרה רבוע כחול באמצעות החברות פפושדו והדר. רזיט, נציין, מייצרת באותו האופן גם מותג פרטי עבור רשת שופרסל.

ל"גלובס" נודע כי בחודש האחרון הגיעו חוקרי רשות ההגבלים למשרדי חברת הדר בעיר נצרת וכן למשרדי חברת רוקחמן ברמלה, וגבו עדות מבכירים בשתי החברות בנושא. החקירות שנערכו בימים האחרונים, כאמור, חיזקו את ההערכה כי יוגש כתב אישום נגד רוזנהויז.

לא ניתן היה להשיג את תגובת רשות ההגבלים העסקיים לאמור. מרשת שופרסל לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.