רשות ני"ע תדרוש ליישם את ה-SOX בדו"חות הכספיים באופן מדורג עד מארס 2011

זאת במקום יישום בדו"חות ל-2009, לפי כוונתה המקורית ■ בכך קיבלה הרשות את עמדת פורום ה-CFO, לפיה לאור המעמסה הדיווחית הכבדה החל על החברות הציבוריות, יש לאפשר להן להיערך למודל המוצע בזמן ראוי

רשות ניירות ערך תדרוש ליישם ה-SOX (תקנות סרבנס-אוקסלי, שעניינן הגברת הבקרה והפיקוח על חברות) בדו"חות הכספיים של חברות ציבוריות באופן מדורג. כך עולה מטיוטה של תקנות ה-SOX שפירסמה הרשות.

לפי טיוטת התקנות, יישום המודל המוצע במלואו יידחה לדו"חות כספיים של 2010, לרבות הצהרת רואי החשבון על אפקטיביות הבקרות, כך שהמועד האחרון לפרסום דו"חות כספיים הכוללים SOX יהיה מארס 2011. זאת, במקום יישום בדו"חות לשנת 2009, לפי כוונתה המקורית של הרשות לניירות ערך.

בכך קיבלה הרשות את עמדת פורום ה-CFO, לפיה לאור המעמסה הדיווחית והכלכלית הכבדה החלה על החברות הציבוריות, יש לאפשר להן להיערך למודל המוצע בזמן ראוי.

כמו כן, בפגישה שהתקיימה נענו נציגי הרשות לבקשת הפורום לכך שבדו"חות 2009 תידרש הצהרה על-ידי מנכ"ל החברה וסמנכ"ל הכספים שלה על נאותות הגילוי בדיווח הכספי בלבד - ולא על אפקטיביות הבקרה הפנימית.

לדברי גיא ספיר, שותף ב-PwC קסלמן וקסלמן, ראש מחלקת ה-SOX וחבר בוועדה המשותפת לרשות ניירות ערך וללשכת רואי החשבון בנושא, הודעת הרשות על בניית מתווה ליישום מדורג "היא הצעד המתאים, בהתחשב בעומס המוטל על החברות הציבוריות בישראל והאתגרים הרבים עמם הן מתמודדות, בין היתר בעקבות המשבר הכלכלי".