אסים של עדי קייזמן שלחה את הצעת הסדר החוב לרשות ני"ע

במקביל מקדמת חברת הנאמנות רזניק-פז-נבו רעיון חדש לפיו חברה המבקשת להנפיק אג"ח תפקיד כבר במועד גיוס האשראי כסף בחשבון נאמנות ■ הנאמן BDO זיו האפט בוחן את נוכחות העיתונאים באסיפות אג"ח

חברת הנדל"ן אסים , הנמצאת בשליטת עדי קייזמן, העבירה בשבוע בעבר את הצעת הסדר החוב עם מחזיקי האג"ח לרשות ניירות ערך. על פי ההסדר המוצע, תשלם אסים 20% מהקרן כבר בשנה הראשונה, ויתרת 80% מהקרן תידחה בשנתיים ותיפרס על פני חמישה תשלומים שנתיים שווים. החברה תשלם את הריביות כסדרן, כולל תוספת הריבית המוצעת למחזיקים כפיצוי. על תשלומי הקרן הנדחים תשלם החברה ריבית שנתית של 13%, במקום שיעור של 7.5% היום.

רשות ניירות ערך ביקשה לראות את הסדר החוב ולהכניסו לתשקיף המדף שמקדמת חברת אסים בימים אילו. כעת מתכוונת החברה לזמן בימים הקרובים את מחזיקי האג"ח במטרה לאשר את הסדר החוב המוצע.

חברת הנאמנות "רזניק פז נבו נאמנויות", בראשותו של רואה חשבון יוסי רזניק פועלת בימים אלה ליישום מנגנון חדשני בשטרי הנאמנות, המסדירים את יחסי המנפיק ורוכשי אגרות החוב. המנגנון שהועלה לראשונה על ידי רשות ניירות ערך, ושמיושם לראשונה כעת על ידי רזניק, והסנונית הראשונה שלו פורסמה בתשקיף אסים נדל"ן, נועד לתת פתרון יעיל ומוגדר מראש לדרכי מימון פעילות הנאמן המבוצעת מכוח שטר הנאמנות ולהסיר למעשה את המגבלה העיקרית הקיימת כיום בפעילות הנאמנים מול החברות - הסדרת מקורות המימון לפעילות הנאמן בעת כניסת החברה לקשיים.

על פי המתווה המוצע, שיעור קבוע מכספי ההנפקה, יופקדו על ידי החברה כבר בעת הגיוס, בפיקדון שינוהל על ידי הנאמן במשך כל תקופת חיי אגרות החוב, וישמש בעיקר למימון פעילותו המיוחדת של הנאמן בעיתות משבר, כולל מימון הוצאותיו הסבירות של הנאמן (כגון הוצאותיו בגין כינוס אסיפות מחזיקים) ובהן חוות דעת מומחים. כך שטר הנאמנות יגדיר מראש מהו השיעור מתוך כספי הפיקדון בו יהא הנאמן רשאי לעשות שימוש בכל מקרה וללא קבלת הסכמת החברה.

עניין נוסף שנידון בימים אילו הוא נוכחותם של עיתונאים באסיפות אג"ח. חברת הנאמנות של BDO זיו האפט פנתה לרשות ניירות ערך בנושא שתביע את עמדתה לגבי נוכחות עיתונאים באסיפות אג"ח.

בזכות נוכחות העיתונאים באסיפות האג"ח זוכה ציבור המשקיעים לקבל מידע ממקור ראשון לגבי ההתרחשויות מאחורי הקלעים בין בעלי החברות והגופים המוסדיים. בכדי להשתתף באסיפות האג"ח רוכשים העיתונאים אגרת חוב אחת בלבד, המקנה על פי חוק אישור להשתתף באסיפה.