האם אנחנו עומדים בפני משבר עולמי? צפון קוריאה בדרך למלחמה

(עדכון) - הקוריאנים מדווחים הלילה על ניסוי נוסף שבוצע בטיל לטווח קצר ועבר בהצלחה ■ מדובר בניסוי שלישי תוך פחות מ-48 שעות - שרשרת ניסויים שהתחילה בניסוי גרעיני שלשום ■ ארה"ב מזהירה את פיונגיאנג: אתם תשלמו את המחיר ■ מה מנסה צפון קוריאה להשיג? פרשנות

חדשות 2 ב - MAKO / לחדשות 2 ב - 'רשת'

ממשיכים בהתרסה: פחות מיממה לאחר ששיגרה שני טילים לטווח קצר, דיווחה הלילה סוכנות ידיעות מקומית כי קוריאה הצפונית ביצעה שיגור של טיל שלישי מחופיה - גם כן לטווח קצר. על פי הדיווח, מקורות בקוריאה הדרומית אישרו את קיומו של הניסוי הנוסף.

בכך השלימה קוריאה הצפונית "ניסוי כלים" שלישי בתוך פחות מ-48 שעות. רק שלשום ביצעו הקוריאנים ניסוי גרעיני מוצלח אותו הגדירו כניסוי שנעשה "כחלק מהמאמצים לחזק את יכולת ההרתעה העצמית לצורך הגנה עצמית". הניסוי גרר שרשרת גינויים מקיר לקיר במדינות המערב, וכך גם מצידן של סין ורוסיה. מועצת הביטחון של האו"ם גינתה פה אחד את הניסוי.

אך עוד באותו היום דיווחו בפיונגיאנג על קיומו של ניסוי מוצלח נוסף - בשני טילים לטווח קצר, ששוגרו מחופי המדינה.

אתמול התברר, שאותם ניסויים היו בעצם "סיפתח" לסדרת ניסויים צבאיים שמבצעת המדינה - על אפה וחמתה על הקהילה הבין לאומית: קוריאה הצפונית ביצעה אתמול ניסוי נוסף של שני טילים לטווח קצר - שיכולים להגיע ל-100 או אפילו 200 קילומטרים.

שיגור הטילים התבצע מהחוף המזרחי של קוריאה הצפונית. ברשת סקי הבריטית דווח כי הטילים נחתו בים הפתוח. הרשת הבריטית הוסיפה כי טיל אחד דימה פגיעה בכלי שיט, ואילו הטיל השני דימה פגיעה במטוס.

במקביל מדווחים היום עיתונים בקוריאה הדרומית כי התחדשה הפעילות הגרעינית בכור של קוריאה הצפונית. על פי הדיווח, לוויינים אמריקניים הם שהבחינו בחידוש הפעילות הגרעינית.

בעולם ממשיכים לעקוב בדאגה אחר התעלמותה של המדינה מהקריאות לחדול מתכנית הגרעין ולהפסיק בניסויים הצבאיים. מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון שיגרה אמש איום לקוריאנים - שאינו משתמע לשתי פנים.

"קוריאה הצפונית תשלם את המחיר אם לא תשנה את דרכה", אמרה קלינטון בהודעה מיוחדת. כעת נותר להמתין האם האיומים הללו, יצליחו בכל זאת להשפיע בצורה כלשהי על המדינה האסייתית.