צים של החברה לישראל הפסידה ברבעון כ-468 מ' ש'; לא עומדת בחלק מההתניות הפיננסיות של הסכמי המימון עם הבנקים

החברה לישראל סיכמה את הרבעון הראשון ברווח של 195 מיליון שקל - ירידה של 56% בהשוואה לרבעון המקביל ■ הכנסות הקבוצה ירדו ב-36% ל-10.4 מיליארד שקל

חברת ההחזקות שבשליטת משפחת עופר, החברה לישראל , דיווחה הבוקר (ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2009. בשורה התחתונה הצליחה החברה לסכם את הרבעון ברווח של 195 מיליון שקל, המיוחס לבעלי מניות הרוב. עם זאת, הרווח הצטמק ב-56% בהשוואה לרבעון הראשון של 2008. יחד עם הרווח של בעלי זכויות המיעוט הסתכם הרווח הכולל ב-612 מיליון שקל.

ברבעון הקודם, הרבעון הרביעי של 2008, נציין, רשמה החברה הפסד רבעוני של כ-1.2 מיליארד שקל. מנכ"ל החברה, ניר גלעד, אמר כי המעבר לרווח "מבוסס על שינוי חד בהוצאות המימון של הקבוצה ועל הקטנה משמעותית בהוצאות החד פעמיות של הרבעון הקודם, והוא נעשה למרות החמרה בתנאי השוק בכלל ובענף הספנות בפרט".

הכנסות החברה ירדו ב-36% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו ב-10.4 מיליארד שקל. הירידה בהכנסות נובעת מירידה במחירי הדלק ומהקטנת הכמויות הנמכרות בכי"ל.

צים הפסידה 117 מיליון דולר; לא עומדת בחלק מההתניות בהסכמי המימון

במונחים דולריים הסתכם הרווח הרבעוני של הקבוצה בכ-48 מיליון דולר. חברת הספנות הפרטית צים, שתוצאותיה נחשפות לראשונה בדו"חות החברה האם, הפסידה ברבעון הראשון 117 מיליון דולר - הפסד שתפח מ-29 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, וזאת כתוצאה מהמשך מגמת ההאטה בענף הספנות העולמי. הכנסותיה של צים ירדו ל-622 מיליון דולר מ-1,043 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2008, וההון העצמי שלה עמד על 380 מיליון דולר.

החברה לישראל חשפה גם מידע מדאיג בנוגע לצים. לדבריה, צים אינה עומדת בחלק מההתניות הפיננסיות על פי חלק מהסכמי המימון שלה, והיא נמצאת במו"מ עם הבנקים. נכון לעכשיו התחייבה החברה לישראל לתמוך בצים עד סכום של 100 מיליון דולר,כחלק מ-150 מיליון דולר שעליהם דיווחה בנובמבר אשתקד. זאת בתנאי שהבנקים, בזמן המו"מ, לא ינקטו צעדים נגד צים.

לדברי יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות כלל פיננסים, "נראה כי צים נמצאת בדרך להסדר עם הבנקים", כמו גם עם ספקי אוניות. לדברי החברה, במסגרת מו"מ עם ספקים, השיגה הבנות, עדיין ללא הסכמים מחייבים, בדבר דחיית מועדי מסירתן של אוניות שצפויות להימסר בין השנים 2009-2012 - דחייה שבמסגרתה יידחו גם התשלומים על האוניות.

עוד בחברות הבנות - תוצאות החברות שכבר פירסמו את דו"חותיהן: כי"ל תרמה רווח של 84 מיליון דולר, בז"ן - 34 מיליון דולר, ואילו חברת הסמיקונדקטור טאואר קיזזה מהשורה התחתונה של החברה לישראל את הפסדה הרבעוני - 11 מיליון דולר. אינקיה, המרכזת את פעילות החברה בתחום החשמל הפרטי בדרום אמריקה, תרמה רווח של 5 מיליון דולר.

תזרים המזומנים של הקבוצה מפעילות שוטפת הסתכם ב-180 מיליון דולר, בהשוואה ל-758 מיליון דולר ברבעון הקודם ול-93 מיליון דולר ברבעון המקביל.