האחים עופר יקימו שכונת מגורים ומסחר סמוך למרינה בהרצליה; יעל גרמן: "התנהגותם חזירית. הם חוצפנים"

תושבי מערב הרצליה: "התוצאה המיידית תהיה חסימת הכניסה לחוף החשוב של הרצליה. נעשה כל שביכולתנו כדי שגם הפעם תסוכל הכוונה לפתח פרויקט נדל"ני שעומד בסתירה כל כך גדולה לאינטרס הציבורי"

אחרי 20 שנה של דיונים סוערים ומלחמה משפטית, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב החליטה להפקיד להתנגדויות את תוכנית המרינלי בהרצליה.

לפי התוכנית, שהכין האדריכל רני זיס, יוקמו על הקרקע שבבעלות אחים עופר הנדסה ופיתוח" 250 יחידות דיור בבניינים בני 2-5 קומות. התוכנית כוללת פיתוח בתי קפה, מסעדות ופעילות שיט על פני 2,000 מ"ר. נוסף לכך מעגנת התוכנית 40 מטר של ציר ירוק מטרופוליני לאורך רחוב אבא אבן המהווה מחצית מהציר העתידי בהתאמה לקבוע בתוכנית המתאר הארצית ובניין בן 12 קומות.

התוכנית נמצאת בתחום 300 מטר מקו החוף, על הציר המרכזי המוביל לים ומקשר את הרצליה עם המרינה. שטחה 76 דונם והיא תוקם צפונית לרחוב אבא אבן, ממזרח לרחוב רמות ים, מדרום לרחוב סטרומה וממערב לרחוב הצנחן.

מהוועדה נמסר כי בתכנון הושם דגש על המפגש בין הציר הירוק היורד מערבה אל הים לבין המצוק וטיילת החוף, זאת מתוך כוונה לשמור על מבט רחב ופתוח לים. התוכנית מעגנת גם שטחים ציבוריים פתוחים בהיקף של 32 דונם, המהווים 40% משטח התוכנית וחניון ציבורי עם 500 מקומות חניה מתחת לרחוב רמות ים. ביצוע החניון ופיתוח השטח הציבורי הפתוח נקבעו כתנאים לאכלוס המבנה הראשון בתוכנית.

האחים עופר מנסים לקדם את התוכנית כבר עשרים שנה. בשיאה התוכנית כללה הקמת 440 יחידות דיור במגדלים בני 8 קומות, אך התוכנית נדחתה על ידי בית המשפט.

בשנה האחרונה, האחים עופר ניצלו סעיף אשר אפשר להם לעקוף את הוועדה המקומית ולהגיש את תוכניתם ישירות לוועדה המחוזית. ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן שזעמה על מהלך של האחים עופר אמרה בדיונים כי "התנהגותם של האחים עופר חזירית. הם פשוט חוצפנים". בסופו של דבר הוועדה המחוזית החליטה לאשר תוכנית מרוככת שדומה יותר לתוכנית של העירייה.

ל"גלובס" אמרה גרמן: "התוכנית נעשתה בתהליך ארוך של שיתוף עם הציבור, תוך שהעירייה מטמיעה את הערותיו בתכנון. לא מקובל שהיזם יעקוף את הוועדה המקומית, תוך התעלמות מהתהליך ומעמדותיו של הציבור".

התוכנית מעוררת התנגדות עיקשת מצד תושבים שהתאגדו בעמותת תושבי מערב הרצליה. לדברי חבר העמותה, צביקה הדר, "התוכנית מהווה בכייה לדורות. התוצאה המיידית ממנה תהיה חסימת הכניסה לחוף החשוב של הרצליה. העמותה התנגדה לתוכנית מיום והיא תעשה כל שביכולתה כדי שגם הפעם תסוכל הכוונה לפתח פרויקט נדל"ני שעומד בסתירה כל כך גדולה לאינטרס הציבורי".