האוצר מעלה את המחיר: הציע לאלי ישי 500 מיליון שקל תמורת תמיכת ש"ס בביטול פטור ממע"מ על פירות וירקות

לאחר שהציעו נציגי האוצר לישי 300 מיליון שקל והוא סירב, יו"ר ש"ס סירב גם להצעה המשופרת בשתי טענות: לדבריו, הפתרונות המוצעים אינם פותרים את הבעיה לטווח הארוך, וכן מצטיירים כלא רגישים ולא חברתיים

אחרי שאתמול גילה ח"כ יצחק ועקנין (ש"ס) כי משרד האוצר הציע לש"ס תוספת של 300 מיליון שקל לפיצוי לשכבות החלשות בתמורה לתמיכתם בכנסת בביטול פטור ממע"מ על פירות וירקות, עתה מתברר כי האוצר שיפר את ההצעה.

ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים נפגשו בכירים באגף התקציבים באוצר עם יו"ר ש"ס ושר הפנים, אלי ישי, והעלו בפניו פתרונות אפשריים על מנת לקבל את תמיכת הסיעה בהצבעה בכנסת. לאחר שבליל אישור התקציב בממשלה הציעו נציגי האוצר לישי 300 מיליון שקל והוא סירב, הפעם הגיעו אנשי אוצר עם הצעה משודרגת: תוספת של 500 מיליון שקל לסיעה החרדית. ישי סירב בשנית.

את כל ההצעות שהוצעו לו, דחה ישי בשתי טענות: הפתרונות המוצעים לדבריו, אינם פותרים את הבעיה לטווח הארוך וכמובן שכל תקציב שלא יינתן יהיה ראשון להיות מקוצץ במסגרת הקיצוץ הרוחבי. בנוסף, אומר יו"ר ש"ס, הפתרונות אינם נותנים מענה לבעיה המרכזית - ממשלה שתבטל את הפטור ממע"מ על פירות וירקות תצטייר כלא רגישה ולא חברתית. "הפתרונות לא היו סמליים כמו הסמליות של הפירות והירקות", מסביר ישי, "ייקור שלהם משדר אטימות. התמונה של אנשים נוברים בשוק היא סמל המצוקה וש"ס לא תיתן יד להכבדה על השכבות החלשות".

ישי נפגש בימים האחרונים עם נציגות המגדלים בראשות מאיר יפרח ותדרך אותם כיצד לפעול. הוא הסביר להם כי ש"ס היא הסיעה היחידה שהתנגדה בממשלה להצעה ולכן הציע להם להשקיע את מאמציהם בשכנוע חברי מפלגת עבודה.