מכרז לשיפוץ והשכרת בית הצעירות ומכרז להשכרת בית התאומים

הבניין נמצא ברחוב דוב הוז 16-18 ובהתאם לתוכנית גדס, שהיא תוכנית המתאר הראשונה של תל אביב, ייעודו של הבניין הוא ציבורי

עיריית תל אביב פרסמה מכרז לשיפוץ והשכרת בית הצעירות ברחוב דוב הוז בעיר, ששימש פנימייה לבנות תנועת המזרחי.

הבניין נמצא ברחוב דוב הוז 16-18 ובהתאם לתוכנית גדס, שהיא תוכנית המתאר הראשונה של תל אביב, ייעודו של הבניין הוא ציבורי. בכתובת זו פעלה מאז שנות ה-40 של המאה הקודמת ועד לפני מספר שנים, פנימייה ובית ספר מקצועי דתי לבנות תנועת המזרחי. בניין זה אינו מיועד לשימור.

המבנה, ששטחו 3,000 מ"ר על פני ארבע קומות, בנוי בסגנון הבאוהאוס ומשתלב באדריכליות השכונה. הוא בנוי בצורת ר' וכולל חצר גדולה, מרפסות ארוכות וחדרים גדולים.

לפי תנאי המכרז, חלק מהקומה התחתונה של המבנה וחלק מהחצר, יישארו בידי העירייה וישמשו למטרת גן ילדים עירוני לאחר שהזוכה יבצע בהן שיפוץ.

הצעות שיקבלו עדיפות במכרז הן הצעות שמטרת השכירות המוצעת בהן היא מעונות סטודנטים, משכנות אמנים, סדנאות וגלריות או שילוב של מעונות סטודנטים עם כיתות לימוד.

בעריכת המכרז מלווים את אגף נכסי העירייה עורכי הדין יאיר סולומון וסמדר נוקד ממשרד י. זלצמן, גילת, קנולר, גראוס, סולומון ושות'.

בנוסף פרסמה העירייה מכרז להשכרת בית התאומים, שהוא מבנה לשימור ברחוב מזא"ה 7 בעיר, ששוחזר ושוקם ב-2003 על ידי חברת אוניל, שבשליטת אליעזר פישמן.

הנכס מורכב משני בניינים המחוברים בגשר ביניהם. בבניין המוצע לשכירות מחזיקה העירייה בזכויות החכירה.

לדברי ירמי הופמן, מנהל המחלקה העירונית לשימור אתרים בעיריית תל אביב-יפו, הבניין תוכנן בשני שלבים על ידי האדריכל יוסף ברלין, מהאדריכלים החשובים במאה ה-20.

הנכס נבנה עבור משפחתו של ברלין והוא תוכנן בשנת 1922. ברלין עבד בסגנון הניאו קלאסי בהשפעת האדריכל אוגוסט פרה (Perret), והעשיר את השפה האדריכלית של תל אביב המתפתחת.

שטחו של הבניין 600 מ"ר על פני ארבע קומות. המבנה יושכר לזוכה למשך עשר שנים עם אופציה לחמש שנים נוספות. השוכר יבצע עבודות התאמה לפי צרכיו בכפוף להנחיות השימור.

בקומת הקרקע עתיד להיבנות בית קפה והקומות הנותרות ייועדו לחינוך ותרבות.

גם בעריכת מכרז זה מלווים את אגף נכסי העירייה עורכי הדין יאיר סולומון וסמדר נוקד.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".