קופ"ח מכבי דורשת ממשרדי הפרסום המשתתפים במכרז לפרסם ב"מכביתון"

למרות שמכבי מיתנה לכאורה את השימוש במכירת המודעות ב"מכביתון" כתנאי סף במכרז, משרדי הפרסום יצטרכו להגיש את ההתחייבות לפרסם ב"מכביתון" במסגרת ההצעה המסחרית

מכבי שירותי בריאות כללית ממשיכה לנסות לקדם את מכירת המודעות בעיתון "מכביתון" באמצעות מכרז הפרסום שהיא עורכת. ל"גלובס" נודע כי למרות שמכבי מיתנה לכאורה את השימוש במכירת המודעות כתנאי סף במכרז, הרי שהיא הכניסה אותו בדלת האחורית: המשרדים יצטרכו להגיש את ההתחייבות שלהם למכירת מודעות בעיתון במסגרת ההצעה המסחרית ויקבלו ניקוד עבור זה. המשמעות היא שמשרד שלא ירצה "לדחוף" ללקוחותיו מודעות ב"מכביתון" או שלא ירצה לסבסד מודעות מכיסו - יקבל פחות ניקוד בהצעה המסחרית, וסיכוייו לזכות בתקציב יפחתו.

כפי שפורסם ב"גלובס", מכבי שירותי בריאות הצליחה לעורר כעס בקרב המשרדים שאמורים היו להתמודד על התקציב, לאחר שבתנאי הסף של המכרז הוכנס סעיף התחייבות של המשרד הזוכה - לפיו עליו למכור עבור הקופה 6 מודעות בסך 25 אלף שקל למודעה בכל גיליון של עיתון "מכביתון". העיתון יוצא לאור בכל רבעון, ולכן בחישוב שנתי מדובר ב-600 אלף שקל.

במקרה שהמשרד הזוכה לא מצליח למכור את המודעות, הוא אמור להעביר למכבי בכל מקרה את התשלום. אם מתייחסים לעובדה שתקציב הפרסום של הרשת עומד על 6 מיליון שקל לשנה - הרי מדובר בסוג של "החזר השקעה" של 10%.

בעקבות לחץ מהמשרדים ואף פנייה כתובה של אחד מהם, החליטה מכבי שלא לכלול את הסעיף בתנאי הסף. ממכבי נמסר אז בתגובה: "הודענו למשרדי הפרסום כי סעיף זה בטל בשלב א' של המכרז. המשרדים שיעלו לשלב ב' רשאים להציג בפנינו את הצעותיהם באשר לפרסום ב'מכביתון', תוך שהם אינם מוגבלים במחיר סף כלשהו". במכבי לא ציינו כי להתחייבות למכירת מודעות תהיה עדיין השפעה על הזכייה בתקציב.

בשלב זה מסתמן כי על התקציב יתמודדו משרדי הפרסום אדלר-חומסקי, גלר-נסיס, יהושע TBWA וגיתם BBDO. בסופו של דבר הגישו הצעות גיתם, יהושע ואדלר בלבד.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף התקציב של מכבי שירותי בריאות עמד ב-2008 על 10 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-3 מיליון דולר במחירים ריאליים.