רן מידן הוא המועמד המועדף להתמנות למנכ"ל כלל פיננסים

עם עזיבתו של שוקי אברמוביץ' מינה דירקטוריון כלל פיננסים את אביגדור קפלן, יו"ר כלל ביטוח ויו"ר הדירקטוריון של כלל פיננסים, ואת שי טלמון, מנכ"ל כלל ביטוח, למצוא מחליף, אך בתהליך מעורב גם נוחי דנקנר

שלושה שבועות חלפו מאז הודיע שוקי אברמוביץ' על עזיבתו את כלל פיננסים בה שימש מנכ"ל, אך טרם נמצא לו מחליף. בישיבת דירקטוריון של כלל פיננסים שהתקיימה היום, הועלו מספר שמות אפשריים, וביניהם רן מידן, סמנכ"ל כספים במכתשים אגן, וטל רז, סמנכ"ל הכספים של סלקום. לפי מקורבים לדירקטוריון, המועמד המוביל הוא מידן, אם כי החלטה סופית צפויה להתקבל רק בשבועיים הקרובים.

עם עזיבתו של אברמוביץ' מינה דירקטוריון כלל פיננסים את אביגדור קפלן, יו"ר כלל ביטוח ויו"ר הדירקטוריון של כלל פיננסים, ואת שי טלמון, מנכ"ל כלל ביטוח, למצוא מחליף, אך בתהליך מעורב גם נוחי דנקנר, יו"ר ובעל השליטה באי.די.בי, חברת האם של כלל ביטוח. ההערכות הן כי דנקנר יכריע אישית מי יהיה מנכ"ל כלל פיננסים הבא, לאחר שבשבוע האחרון העניק לנושא קדימות.

בכל מקרה, למחליפו של אברמוביץ' נכון אתגר לא קל. מלבד הפסדי עתק של 327 מיליון שקל אשתקד ו-2.4 מיליון שקל ברבעון החולף, כלל פיננסים סובלת מבעיות הנובעות ממבנה האחזקה בחברות הבנות שלה. מתוך שיקול אסטרטגי של השארת המנהלים הבכירים בחברה, כלל פיננסים מחזיקה בחברות בנות שלה יחד עם המנכ"לים של כל חברה בת.

כך לדוגמה, בחברת הברוקראז' מחזיקה כלל פיננסים רק 60% והיתר מוחזק על ידי רונן ויסברג, נאור אל חי ויובל בן זאב, מנהל מחלקת הברוקראז'. גם חברת הנגזרים ותעודות הסל אינה שייכת במלואה לכלל פיננסים, והיא מחזיקה בה רק 44%, כאשר את היתרה מחזיקים ניר הורה, דורון סלוצקי ודן בן יאיר. מבנה שכזה אינו נפוץ בבתי השקעות אחרים, והוא עלול לגרום לניגוד אינטרסים, שכן המנכ"ל של כל חברה בת רואה לנגד עיניו את טובת החברה שלו בלבד.

אתגר נוסף שיעמוד בפני המנכ"ל הבא של כלל פיננסים הוא פעילות ניהול התיקים בחו"ל, המבוצעת על ידי טיטניום, בה מחזיקה כלל פיננסים 44%. גם מצבן של שאר הפעילויות אינו מזהיר, כאשר בקרנות נאמנות סוחבת על גבה כלל פיננסים את הגיבנת של אילנות, חברת הקרנות שרכשה מבנק דיסקונט ומאז מחקה בגינה קרוב ל-200 מיליון שקל.