ג'נרל מוטורס הגיעה להסכם בלתי מחייב למכירת המותג האמר; מקווה להקים חברה חדשה בתוך 30 יום

(עדכון) - הממשל האמריקני יעניק ל-GM מימון של 30 מיליארד דולר ויחזיק ב-60% ממניותיה ■ בית משפט במנהטן אישר אתמול ל-GM לפתוח בתהליך היסטורי של פשיטת-רגל לפי צ'פטר 11

יצרנית כלי הרכב ג'נרל מוטורס הודיעה היום כי הגיעה להסכם בלתי מחייב למכירת מותג האמר, יום אחד בלבד אחרי שפנתה לבית המשפט בבקשה להתחיל תהליך של ארגון מחדש לפי צ'פטר 11. עוד הודיעה החברה, כי בכוונתה לסיים את התהליך בתוך 30 יום ולהקים חברה חדשה.

בית משפט במנהטן, ניו יורק, אישר אתמול (ב') ל-GM, שהיתה יצרנית הרכב הגדולה בעולם במשך 77 השנים האחרונות, לפתוח בתהליך היסטורי של פשיטת רגל (צ'פטר 11) ולמכור חלק מנכסייה. נציין כי צ'פטר 11 הוא תהליך של פירוק וארגון מחדש, בניגוד לצ'פטר 7 - פירוק סופי של חברה.

הממשל האמריקני הגדיל את לשם ארגון מחדש של החברה ל-50 מיליארד דולר. התהליך צפוי היה להימשך בין 60 ל-90 יום, אך כאמור, החברה מעריכה כעת כי היא תצליח לסיים אותו בתוך 30 יום. ממשלת קנדה תחזיק ב-12% ממניות החברה תמורת סיוע של 9.5 מיליארד דולר שתעניק לחברה.

הממשל האמריקני יחזיק ב-60% ממניות החברה לאחר פשיטת הרגל תמורת הסיוע. בכירים בממשל האמריקני הצהירו כי הם מתכוונים למכור את חלקם בחברה בעתיד.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הגן על החלטתו להפוך לבעל ההחזקה הגדולה ביותר בג'נרל מוטורס, כשהוא מסביר כי "היה זה צעד בלתי נמנע אך זמני. אנחנו פועלים כבעלי מניות מחוסר רצון".

אתמול נודע כי מנייתה של GM תיגרע מהמסחר במדד הדאו ג'ונס בוול סטריט - לאחר 84 שנה של מסחר בקרב 30 מניות ה'בלו ציפ'. את מקומה במדד תתפוס מניית סיסקו מערכות . השינוי במדד ייכנס לתוקף החל מפתיחת המסחר ב-8 ביוני.

נציין כי בשבוע שעבר (ה') רוב מחזיקי האג"ח של ג'נרל מוטורס הסכימו לתמוך בתוכנית להמיר את החוב שבידם בנתח השליטה בחברה, של כ-25%, זאת, בתמורה לוויתור כל חוב בהיקף של 27 מיליארד דולר.

ג'נרל מוטורס מינתה את אל כוך כמנכ"ל שיוביל את הליך הפירוק והארגון מחדש של החברה. כך דיווח אמש (א') ה"וול סטריט ג'ורנל". כוך משמש כדירקטור בחברת הייעוץ AlixPartners.

החברה מתכננת לסגור 11 מפעלים ולהשעות את העבודה ב-3 מפעלים נוספים. בינתיים, לא פירסמה החברה את מספר המפוטרים שיגרמו מפשיטת הרגל.