חברת הצמיגים אליאנס סוגרת חלק מהפעילות בישראל: תפטר 50 עובדים

לדברי יו"ר החברה, איזי צ'צ'יק, מדובר בפעילות הפסדית שתועתק להודו בשל חוסר יכולתה של החברה להתמודד עם התחרות בשוק

חברת הצמיגים אליאנס תסגור חלק מפעילותה בישראל ותפטר בעקבות המהלך לפחות 50 עובדים. כך נודע ל"גלובס". לדברי יו"ר החברה, איזי צ'צ'יק, מדובר בפעילות הפסדית שתועתק להודו בשל חוסר יכולתה של החברה להתמודד עם התחרות בשוק. עוד אומר צ'צ'יק כי "ייצור הצמיגים הפשוטים יועבר להודו כי אנחנו לא מצליחים להתחרות במחיר".

לדברי צ'צ'יק, מטרת החברה היא שמצבת העובדים תעמוד על 730 עובדים בלבד. לפי הדו"ח השנתי של החברה, מצבת העובדים עמדה בסוף 2008 על 916 עובדים. כבר אשתקד, כחלק מתוכנית התייעלות, צומצמה מצבת כוח האדם של החברה בכ-200 עובדים. מתחילת השנה הנוכחית פוטרו 100 עובדים נוספים של החברה. יצוין כי רק לפני חצי שנה מסר מנכ"ל החברה, יוסי אנגליסטר, ל"גלובס" כי אין כל כוונה להעתיק את הייצור לחו"ל.

חברת אליאנס סובלת לאחרונה מירידה במכירות ושחיקה ברווחיות. במקביל, מתמודדת החברה עם חקירה שפתחה משטרת חדרה ומשרד התמ"ת נגד מנהלים בחברה בחשד לכאורה לרשלנות. החקירה נפתחה בעקבות תאונה שאירעה במפעל החברה בחדרה, בחודש אפריל האחרון, ובה נהרג אחד העובדים לאחר שנלכד בתוך אחת המכונות.

בהתייחס לכך אומר צ'צ'יק ל"גלובס" כי "לא היו עוד תאונות במפעל. תאונה זה אסון אבל אנחנו יודעים שמיד לאחר התאונה קיבלנו אישור להמשיך לעבוד. אחרי כמה שעות אותה מכונה עבדה ואני מצטער על התאונה".

המכירות נשחקו

חברת אליאנס, שהייתה בשליטתו של איש העסקים, אליעזר פישמן, נמכרה בשנת 2006 לקרן הבינ"ל וורבורג מיזוגים תמורת 48 מיליון דולר. ברבעון הראשון של השנה רשמה אליאנס שחיקה בכל הפרמטרים הכספיים. מכירות החברה נשחקו ב-16% והסתכמו ב-190.6 מיליון שקל לעומת מכירות של 225.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי צנח ב-66% והסתכם ב-21.2 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי של 62.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008. שיעור הרווח הגולמי ירד במקביל מ-27.7% ל-11.1%. החברה חתמה את הרבעון עם הפסד תפעולי של 25.3 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 32.4 מיליון שקל. בשורה התחתונה רושמת החברה הפסד של 12.9 מיליון שקל, לעומת רווח של 1.8 מיליון שקל.

יש לציין כי מקור כ-86% מהכנסות החברה הוא ביצוא לאירופה, דרום אמריקה, צפון אמריקה ועוד ואילו המכירות בישראל מהוות רק כ-13% מהמחזור. הפעילות באירופה המהווה את עיקר פעילות החברה ספגה את הפגיעה הקשה ביותר במכירות ובשורת הרווח.

"אם עד היום המכירות השנתיות שלנו כקבוצה עמדו על כ-200 מיליון דולר בשנה, בתוך שנתיים ויחד עם המפעל בהודו, נגדיל את המכירות ל-500 מיליון דולר לשנה", סיכם צ'צ'יק.