מיכאל צ'רנוי בעדותו בפרשת זאבי-בזק: לא ניסיתי להסתיר כלום - אפילו לא מהבנק

צ'רנוי וגד זאבי מואשמים כי ניסו להסתיר שצ'רנוי הלווה לזאבי כסף לרכישת מניות בזק ■ צ'רנוי אישר היום בעדותו את תמליל השיחה שבה גילה למנכ"ל פיבי בנק כי יש לו חשבון לצורך מתן הלוואה לזאבי בסך 143 מיליון דולר

"לא ניסיתי להסתיר כלום... אפילו לא מהבנק". כך חזר ואמר מיכאל צ'רנוי, המואשם בפרשת זאבי-בזק, בהמשך עדותו בתיק. בתיק זה מואשמים גד זאבי וצ'רנוי כי ניסו להסתיר מהרשויות ומהבנקים את העובדה שצ'רנוי הלווה לזאבי כסף לרכישת מניות בזק , וכן קיבל אופציה להיכנס כשותף לבזק, במקרה שיקבל לכך אישור משרד התקשורת.

צ'רנוי אישר היום (ב') בעדותו את תמליל השיחה שבה גילה לפיבי בנק, חברה בת של הבנק הבינלאומי (שהוביל את קונסורציום הבנקים שהעניקו לזאבי את ההלוואה לצורך רכישת מניות בזק) כי יש לו חשבון בפיבי לצורך מתן ההלוואה לזאבי בסך 143 מיליון דולר.

השיחה נערכה עם מנכ"ל פיבי, דוד נוחימובסקי, ומלבד צ'רנוי השתתף בה נציגו בישראל, זאב רום, המואשם אף הוא בפרשה. באותה שיחה נשמע רום אומר לנוחימובסקי כי יש להם "קצת כסף" בבנק פיבי. בהמשך הוא מספר לו כי מדובר ב-143 מיליון דולר.

כמו כן, באותה שיחה נשמע נוחימובסקי אומר לרום ולצ'רנוי כי יש בנקים שאינם מוכנים לעבוד עם אנשי עסקים רוסיים, ואולם פיבי דווקא מוכן, לאחר שהוא עורך סדרת בדיקות ומוודא כי אין בעיה.

עוד עולה כי לשיחה זו קדמה שיחה בין צ'רנוי לבין רום, שבה סיכמו השניים לספר לנוחימובסקי כי כספו של צ'רנוי נמצא בבנק - מה שמראה לכאורה כי לצ'רנוי לא היתה כוונה להסתיר את העובדה שהוא עמד מאחורי מימון זאבי בעסקת בזק.

יצויין כי נוחימובסקי, בעדותו לפני 3 שנים, אישר את פרטי השיחה האמורה, ואף אמר כי בעקבותיה סיפר למנכ"ל הבינלאומי לשעבר, שלמה פיוטרקובסקי, על מעורבותו של צ'רנוי בעסקת בזק.

צ'רנוי מיוצג בידי עוה"ד יעקב וינרוט, ירון קוסטליץ ויואב סגל; זאבי - בידי עוה"ד נוית נגב וגיורא אדרת; רום - בידי עוה"ד נבות תל-צור ודורון טאובמן; ועו"ד מיכאל קומיסר - בידי עוה"ד דוד ליבאי ודפנה ליבאי; התביעה מיוצגת בידי עוה"ד מיכל סיבל-דראל ותמר רוסמן.