קופרגייט מעריכה: שווייה הממוצע באקזיט: 350 מיליון דולר

לפי הערכות BDO - במקרה של הנפקה, שווי קופרגייט יעמוד על 250-500 מיליון דולר ■ במקרה שלא תימכר, שווייה יהיה רק כ-76 מיליון דולר

גם ברבעון הראשון העדיפו בקרן תמיר פישמן הציבורית לצרף הערכת שווי מפורטת על עסקי קופרגייט, חברת השבבים שמהווה את האחזקה העיקרית בפורטפוליו שלה.

שווייה של קופרגייט לסוף הרבעון הראשון, כך עולה מהערכה שביצעה חברת הייעוץ BDO זיו-האפט, הוא כ-124 מיליון דולר, כאשר קרן תמיר פישמן מחזיקה בכ-32% מהחברה והקרן הציבורית מחזיקה בכ-10% מהחברה.

קופרגייט, שהוקמה ב-1999, מפתחת שבבים להעברת תקשורת תוך-ביתית מהירה על-גבי כבלי נחושת המשמשים את קווי הטלפון או כבלים קואקסיאליים (Coaxial Cables) במהירות של עד ל-300 מגה לשנייה. החברה הייתה אחת מהחברות המבטיחות של "גלובס" ל-2008-2009. הטכנולוגיה שלה מיועדת בעיקר לעידן ה-IPTV, שבו יגיע תוכן דיגיטלי לבית הלקוח וכדי להעביר אותו למספר נקודות נדרש רוחב-פס שמסוגל לתמוך לפחות ב-50 מגה לשנייה.

בניגוד להערכות שווי אחרות שפרסמה תמיר פישמן לגבי קופרגייט, הפעם מפרסמת BDO חלוקה ספקולטיבית שהנהלת החברה מבצעת לגבי המשך דרכה האסטרטגית של החברה.

לפי הדו"ח, הנהלת החברה מעריכה כי קיימת הסתברות של כ-15% כי החברה תנפיק בשנה וחצי הקרובות לפי שווי של 250-500 מיליון דולר. הדו"ח מעריך כי במקרה כזה עומד שווי החברה כעת על כ-270 מיליון דולר.

בהתאם, מעריכה הנהלת החברה כי יש סיכוי של 25% שהחברה תעבור מיזוג או רכישה בשנה-שנתיים הקרובות בשווי של 200-250 מיליון דולר. במקרה כזה, מעריכים ב-BDO, מגיע שווייה של החברה כיום לכ-162 מיליון דולר.

הספקולציה השלישית היא המעניינת מכולם. לפיה, בהסתברות של 55% מעריכה הנהלת החברה כי קופרגייט תישאר חברה עצמאית, כלומר לא תמוזג ולא תצא להנפקה. במקרה כזה עומד שוויה של החברה כרגע על כ-76 מיליון דולר בלבד.

הכנסות של 60-70 מ' ד'

BDO היא חברת ייעוץ מכובדת, אולם הסיכוי כי הקרנות המשקיעות יוותרו על אופציה של הנזלת השקעתן בחברה ויסתפקו בדיבידנדים היא כמעט בלתי אפשרית. קופרגייט פועלת בשוק דינמי מאוד. לפני כשנה רכשה החברה פתרון משלים של טכנולוגיית ה-HomePlugלהעברת תכנים במהירות גבוהה על קווי החשמל הביתיים בכ-5 מיליון דולר. כדי להמשיך ולגדול בשוק התקשורת הביתית שמתחיל להיות צפוף, באמצעות רכישת טכנולוגיות מוספות, תזדקק קופרגייט לסכומים גדולים.

לפני כשנה וחצי התפרסם ב"גלובס" כי קופרגייט שקלה לגשת להנפקה לפי שווי של כחצי מיליארד דולר. ההנפקה כנראה שלא תעמוד על הפרק בזמן הקרוב, אולם החברה, שכבר רווחית מאז 2007, עשויה להימכר הרבה יותר מהר מהצפוי.

בסקירה מביאים ב-BDO הערכות לפיהן שוק השבבים לתקשורת הביתית יצמח ממיליארד דולר ב-2007 לכ-3 מיליארד דולר ב-2011. הרבה כסף שמושך לתחום לא מעט חברות גדולות.

על הפרק מתחיל להתרומם תקן חדש להעברת תקשורת פנים ביתית על-גבי חיווט תחת השם G.hn, שמיועד להעביר תקשורת מהירה בקצבים של ג'יגה לשנייה. התקן יתמוך בהתקן שיכיל את שלושת האופציות הקיימות כיום להעברת תקשורת מבוססת חיווט בתוך הבית - קו טלפון, כבל קואקסיאלי וקווי חשמל. בתקן שותפות חברות כגון אינטל, אינפיניון, TI וכ-20 חברות נוספות.

התקן החדש יעמיד את קופרגייט כספקית מרכזית של טכנולוגיה בתחום, ורכישה שלה יכולה "לחסוך" לענקיות השבבים, שירצו להיכנס לתחום, פיתוח משלהן.

לדברי אלדד תמיר, נשיא ומנכ"ל משותף בקבוצת תמיר פישמן, כרגע "כל אחת מהאפשרויות שקיימות, נבדקת, אך לא קיים משהו ספציפי". קופרגייט הכניסה את הטכנולוגיה בעיקר לצפון אמריקה, באמצעות פרויקט ה-IPTV של AT&T, ה-U-Verse, שעבורו קופרגייט היא ספקית השבבים היחידה, לפי פרסומי החברה.

קופרגייט טוענת כי מכרה עד כה כ-10 מיליון שבבים, חצי מתוכם השנה, ובשקלול של 10-15 דולר לשבב בתחום האלקטרוניקה הבידורית, מסתכמות הכנסותיה ב-2008 ב-60-70 מיליון דולר.

אקספנד מלווה 5.5 מיליון דולר

לצד קופרגייט, מוסיפה תמיר פישמן בדו"חות גם מידע לגבי חברת מהותית נוספת - אקספנד. החברה, כך עולה מהדו"חות, יצאה באפריל לגיוס של כ-5.5 מיליון דולר בהלוואה המירה מבעלי המניות בחברה.

תמיר פישמן שמחזיקה בכ-17% מהחברה, אמורה לתת כ-900 אלף דולר מההלוואה האמורה. זוהי הלוואת הבעלים השנייה שאקספנד ביקשה השנה. ברבעון הראשון של 2009 קיבלה אקספנד הלוואת גישור מבעלי המניות בה בהיקף של כ-2 מיליון דולר. ההלוואות הנוכחיות מעלות את סך גיוסי ההון של החברה לכ-85 מיליון דולר.