כוננות בכבלים ובלוויין: כ-120 אלף מהמנויים מתכוונים לנטוש עם כניסת החבילה הדיגיטלית

כך עולה מסקר עדכני שערכה מועצת הכבלים והלוויין ■ החבילה הדיגיטלית תאפשר צפייה ב-5 ערוצי בסיס בעלות חד-פעמית של 400 שקל ■ yes: "זוהי הצגה פופוליסטית של הדברים" ■ HOT: "מדובר במחקר מוזמן"

כ-80% מצופי הטלוויזיה הרב-ערוצית (לקוחות HOT ו-yes) סבורים כי המחיר שהם משלמים אינו הוגן. כ-70% מהם תומכים ברפורמה בתחום השידורים שתאפשר לכל צופה לבחור בערוצים בודדים. כך עולה מסקר שערכה מועצת הכבלים והלוויין לקראת אישור הרפורמה בשוק השידורים.

מהסקר עולה עוד כי כ-70% מסכימים להכללת פרסומות תמורות הוזלה בדמי המנוי, וכי רוב צרכני הטלוויזיה הרב-ערוצית צופים בפועל בכ-10 ערוצים בלבד, ורובם המכריע מעוניין לא לשלם על ערוצים שאינו צופה בהם.

כיום יש ל-HOT כ-930 אלף מנויים, ול-yes כ-560 אלף מנויים - סך-הכל כמעט מיליון וחצי מנויים שמחוברים לכבלים וללוויין במדינת ישראל.

הסקר צופה נטישה של כ-8% מלקוחות הכלבים והלוויין, כ-120 אלף מנויים, לטובת החבילה הדיגיטלית, אשר תאפשר צפייה ב-5 ערוצים (1, 2, 10, 33 ו-99) ללא תלות בכבלים ובלוויין (בעלות חד-פעמית של רכישת ממיר דיגיטלי).

כמחצית מהלקוחות האנולוגיים של HOT (כ-52%) מעריכים כי התשלום החודשי שלהם עומד על פחות מ-180 שקל. 52% מהלקוחות הדיגיטליים של HOT מעריכים כי הם מוציאים סכום של עד 220 שקל בחודש על המנוי החודשי, ו-56% מלקוחות yes סבורים כי הם מוציאים על כך למעלה מ-220 שקל בחודש.

עוד עולה מהסקר כי השיעור הנמוך של הלקוחות שסבורים כי המחיר שהם משלמים אינו הגון נמצא בקרב הלקוחות האנלוגיים של HOT (כ-70%), ואילו השיעור הגבוה של הלקוחות שסבורים שהמחיר שהם משלמים גבוה נמצא בקרב לקוחות yes (כ-79%).

למרות שהסקר צופה נטישה של כ-8% מלקוחות הכבלים והלוויין לטובת הטלוויזיה הדיגיטלית, הוא גם מראה בבירור כי רוב צרכני הטלוויזיה הרב-ערוצית לא ייוותרו על צפייה בערוצי הסרטים, ערוצי הילדים וערוצי הספורט.

הרפורמה בשוק השידורים שתאפשר רכישת ערוצים בודדים (חבילה צרה) לצד כניסת פרסומות לערוצי הכבלים והלוויין זוכה מסתבר לתמיכת רובם הגדול של הצופים. 69% מהמשיבים מעדיפים את הרפורמה על פני המצב הקיים. 16.3% מעדיפים את המצב הקיים של חבילת ערוצים כוללת.

פרסומות תמורת הנחה

עוד עולה מהסקר כי כ-70% מן המשיבים מסכימים להכללת פרסומות תמורת הוזלת דמי המנוי, וכי כ-40% מוכנים לפרסומות באופן מלא תמורת הנחה גדולה יותר. לאחוז ההנחה היתה השפעה קטנה על שיעור ההסכמה להכללת פרסומות.

מהסקר עולה עוד כי ערוצי הסרטים הם הפופולריים ביותר לצפייה בקרב לקוחות HOT (כ-93%) ו-yes (כ-94%). ערוצי הסרטים הנצפים ביותר ב-HOT הם אקשן, גולד, פאן ודרמה. ב-yes מדובר על הערוצים יס 1, 2 ו-4.

ערוצי הילדים נצפים על-ידי 66% מלקוחות HOT ו-67% מלקוחות yes, כאשר בקטגוריה זו הערוצים הנצפים ביותר בשתי הפלטפורמות הם ערוץ הילדים וערוץ הופ. ערוצי הספורט נצפים על-ידי 62% מלקוחות HOT ו-64% מלקוחות yes, ומביניהם הנצפים ביותר הם ספורט 5, ספורט 5 וספורט 5 לייב.

ערוצי הסדרות נצפים על-ידי 87% מלקוחות HOT ו-88% מלקוחות yes, וערוצי המוזיקה והפנאי נצפים על-ידי 91% מלקוחות HOT ו-90% מלקוחות yes.ערוצי חדשות ושפות זרות נצפים על-ידי 62% מלקוחות HOT ו-68% מלקוחות yes.

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, אמר היום (ג') כי "ממצאי הסקר מראים כי רוב צופי הטלוויזיה הרב-ערוצית צופים בלא יותר מ-10 ערוצים, והיו רוצים לשלם רק על הערוצים שבהם הם צופים. מועצת הכבלים והלוויין תערוך בדיקה כלכלית עצמאית כדי לתמחר את הערוצים ולוודא כי הצופה באמת ובתמים ישלם פחות כתוצאה מן הרפורמה".

הסקר הוזמן כאמור על-ידי מועצת הכבלים והלוויין ובוצע על-ידי מכון המחקר "כלים שלובים". בהנהלת ד"ר דורון בן-שאול. בסקר השתתפו 1,294 נשאלים, מתוכם 60% לקוחות HOT ו-40% לקוחות yes.

מחברת yes נמסר בתגובה לסקר: "זוהי הצגה פופוליסטית של הדברים, שהרי אם יידרשו הלקוחות לשלם בעד כל ערוץ בנפרד, הרי שמחירי הערוצים יזנקו - אחרת הפלטפורמות יקרסו".

מ-HOT נמסר בתגובה: "מדובר במחקר מוזמן עם מתודולוגיה בעייתית ושאלות שהתשובה עליהן ידועה מראש. ובכל זאת, גם מסקר מגמתי זה עולה כי למעלה מ-90% מלקוחותינו ימשיכו גם בעתיד לבחור בהיצע העשיר של שירותינו".

במה צופים בטלוויזיה הרב-ערוצית?

* רוב צרכני הטלוויזיה הרב-ערוצית צופים בפועל בכ-10 ערוצים בלבד.

* כ-70% מסכימים להכללת פרסומות תמורת הוזלה בדמי המנוי.

* 69% תומכים ברפורמה שבה ישלמו רק עבור ערוצים שבהם הם צופים.

* ערוצי הסרטים הם הפופולריים ביותר לצפייה בקרב לקוחות HOT (כ-93%) ו-yes (כ-94%).