אבי בלשניקוב התפטר מתפקיד מנכ"ל משרד מבקר המדינה

זאת כחודשיים בלבד לאחר שנכנס לתפקיד ■ ההתפטרות באה על רקע הבדיקה המתנהלת במשרד המבקר בנושא מינהל הכנסת, שבלשניקוב עמד בראשו - בדיקה שהתרחבה לאחרונה לפרשת השיפוצים בדירתה של דליה איציק

כחודשיים בלבד לאחר שנכנס לתפקידו, מודיע מנכ"ל משרד מבקר המדינה, אבי בלשניקוב, על התפטרותו מתפקידו - זאת על רקע הבדיקה המתנהלת במשרד מבקר המדינה בנושא מינהל הכנסת, שבלשניקוב עמד בראשו בהיותו מנכ"ל הכנסת.

בימים האחרונים הבדיקה בנושא העמיקה לכיוון שיפוצים שביצעה בביתה יו"ר הכנסת לשעבר, דליה איציק, על חשבון הכנסת, ואשר מימונם אושר בידי בלשניקוב מתוקף תפקידו.

באחרונה הקים מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, צוות מיוחד בראשות היועץ לנושא המאבק בשחיתות במשרד מבקר המדינה, מאיר גלבוע, לבדיקת הנושא. הבחירה בגלבוע היתה על רקע העובדה שגלבוע הוא היחיד במשרד מבקר המדינה שאינו כפוף לבלשניקוב, אלא הוא מינוי חיצוני של מבקר המדינה. ניתוק זה, סבר המבקר, יאפשר בדיקה נקייה מאינטרסים זרים.

מעורבותו לכאורה של בלשניקוב בבדיקה המתנהלת בנושא המינהל, גרמה למבוכה גדולה במשרד המבקר, עד כדי הדרת שינה מעיניהם של אנשי המשרד. זאת - למרות שעל-פי הבדיקה, נכון לעכשיו, לא מעורב חשש לטוהר מידות אלא חריגה מכללי מינהל תקין.

עם זאת, על רקע הבעייתיות הטמונה בעניין, החליט בלשניקוב להתפטר מתפקידו - מן הסתם בין היתר כדי למנוע את המשך המבוכה הכרוכה בכך.

כפי הנראה, המבקר העמיד בפני בלשניקוב מספר אפשרויות לגבי ההמשך, על רקע הבדיקה המתנהלת, ובלשניקוב בחר באופציה של התפטרות. יצויין כי המבקר אמר באחרונה, בתגובה שנתן לאחד מכלי התקשורת, כי עובדי משרד המבקר צריכים לשמש דוגמה ומופת למינהל תקין.

בעקבות ההתפטרות מבהיר המבקר כי בדיקת התלונה על מינהל הכנסת לא העלתה חשש לפגיעה בטוהר המידות. כמו כן, לדבריו, אין מניעה שבלשניקוב ימונה לתפקיד בכיר בשירות הציבורי.

ממצאי בדיקת התלונה על מינהל הכנסת יפורסמו במסגרת הדו"ח השנתי של משרד מבקר המדינה.

המבקר קיבל את התפטרותו של בלשניקוב, הנכנסת לתוקף מיידי.