אלי כהן: "אף אחד לא ירוויח מהרפורמה בחברת החשמל חוץ מהעובדים - שייצאו עם בוחטה שחבל על הזמן"

הממונה לשעבר על השכר באוצר: "אם עופר עיני יהיה שר האוצר אני אישן בלילה בשקט, אבל קחו בחשבון שאנשים מתחלפים - ואני לא יודע מי עופר עיני הבא" ■ אילן לוין: אין פסול בשכר הגבוה בבנק ישראל

"דעתי על עופר עיני ידועה. אם עופר עיני יהיה שר האוצר אני אישן בלילה בשקט, אבל קחו בחשבון שאנשים מתחלפים ואני לא יודע מי עופר עיני הבא. הכול בסופו של דבר פרסונלי, אז ייתכן כי עיני הוא לא זה שיצטרך להתמודד עם ההשלכות וזה מה שמדאיג אותי" - כך אמר היום (ד') קודמו של אילן לוין בתפקיד הממונה על השכר באוצר, אלי כהן, בכנס הממונה על השכר.

כהן התייחס להתרחשויות האחרונות סביב משרד האוצר: "שר האוצר הוא איש מצוין והוא יהיה שר אוצר טוב - בלי קשר לניסיונות החיסול של משרד האוצר. יש בעיה: הסקטור הפרטי והציבורי מחא כפיים על ניסיון הכיול של משרד האוצר. אז כנראה שהאוצר שומר על הקופה - כי כנראה שהאוצר מפריע למשהו".

"אילן היקר, אל תוותר בשום פנים ואופן על סעיף 29 א' בחוק יסודות התקציב", פנה כהן למחליפו, בהתייחסו לסעיף הקובע כי הפיקוח על השכר בגופים במתוקצבים ע"י המדינה, כולל בנק ישראל, ייעשה ע"י האוצר. כהן אמר את הדברים בעקבות חשיפת "גלובס" אתמול, שלפיה, לדרישת הנגיד פרופ' סטנלי פישר, יישאר השכר בבנק ישראל ללא פיקוח.

כהן תקף את הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל וטען כי היא יכולה להביא למצב שבו מישהו ייאלץ למכור עשרת אלפים דונם לגורם "שאנו לא כל כך רוצים למכור לו את הקרקע. להזכירכם, אנו מדינה שחיה תחת איום קיומי תמידי. אבל הסיסמה 'רפרומה בממ''י' יפה. לעיתים, בשביל הצורך להציג הפרטה או שינוי מבני, הולכים על גופים חלשים וקטנים".

כהן תקף גם את הרפורמה הצפויה בחברת החשמל: "עדיין לא הבנתי את הרפורמה הזאת, לחלק חברה לשני חלקים. לא ברור לי מה היא תשיג ואיך בדיוק זה ישפר את מצב הלקוח. אבל הממשלה רוצה לנצח את ועד העובדים, כי זה העיקר, ומה שיקרה בסוף זה שאף אחד לא ירוויח למעט עובדי חברת החשמל - שייצאו מהסיפור הזה עם בוחטה שחבל על הזמן".