יורם טורבוביץ' ייכנס לדירקטוריון בנק הפועלים

לאחר הגשת דו"ח הביקורת של בנק ישראל לגבי התפטרות צבי זיו והליך מינויו של ציון קינן למנכ"ל כתב טורבוביץ' חוות דעת התומכת בעמדת הדירקטוריון

שרי אריסון מכניסה לדירקטוריון בנק הפועלים את ד"ר יורם טורבוביץ' ומוציאה את איריס דרור. מועמדותו של טורבוביץ' תוגש לאישור הפיקוח על הבנקים כאחד מנציגי אריסון בדירקטוריון.

מינויו של טורבוביץ' מהווה התרסה של אריסון כלפי בנק ישראל. בשיחות פנימיות אמרה אריסון כי היא כועסת מאוד על המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, שלא הסכים לדון במועמדות טורבוביץ' לתפקיד יו"ר הבנק מטעמה במקום דני דנקנר. לתפקיד היו"ר נבחר יאיר סרוסי.

דוברת קבוצת אריסון, מיכל גורביץ', מסרה כי "אין תגובה" אך מקורבים לקבוצה אישרו כי העניין "על הפרק". את תגובתו של טורבוביץ', השוהה כעת ברוסיה, אי אפשר היה להשיג.

אריסון סבורה כי פסילתו של טורבוביץ' על ידי הפיקוח על הבנקים נבעה מתמיכתו בעמדתה. לאחר הגשת דו"ח הביקורת של בנק ישראל לגבי התפטרות צבי זיו והליך מינויו של ציון קינן למנכ"ל כתב טורבוביץ' חוות דעת התומכת בעמדת הדירקטוריון, לפיה אין צורך בהקמת ועדת איתור. טורבוביץ' טען אז כי "בעיני חברי הדירקטוריון סיום תפקידו של זיו היה צפוי ובלתי נמנע והשאלה היתה אימתי". יצוין כי בשיחות פנימיות הביע בעבר חזקיהו הערכה רבה לטורבוביץ'.

טורבוביץ', כיום איש עסקים פרטי, היה בעבר הממונה על ההגבלים העסקיים וראש הסגל של ראש הממשלה הקודם, אהוד אולמרט. כיום הוא מייעץ ללב לבייב ושמו הוזכר כמועמד ליו"ר אזורים של שעיה בוימלגרין.

דרור היתה עד לא מכבר מקורבת לאריסון וכיהנה כראש תחום שפה ותקשורת בקבוצת אריסון. היא פוטרה לפני שבועיים לאחר מאבק כוחות עם מנכ"ל הקבוצה, אפרת פלד, וכעת כאמור תעזוב את הדירקטוריון. מינויה של דרור כדירקטורית היה שנוי במחלוקת עקב חוסר ניסיונה בבנקאות. בנק ישראל אישר את המינוי בנובמבר 2008 רק לאחר לחץ כבד של אריסון.