סולאראדג' תספק טכנולוגיה לחטיבה הסולארית של ענקית האנרגיה BP

לדברי החברה, ברבעון הרביעי של 2010 יהיה לה תזרים חיובי ובמחצית השנייה של 2011 תצא להנפקה

לפני חצי שנה זכה הסטארט-אפ הישראלי SolarEdge להבעת אמון מרשימה כשהצליח לגייס 23 מיליון דולר, ועכשיו הוא מספק קבלה ראשונה: החברה תספק טכנולוגיה לזרוע הסולארית של ענקית האנרגיה בריטיש פטרוליום (BP).

שיתוף הפעולה עם BP אינו מפתיע, על רקע העובדה שזו כבר ציינה בעבר את העניין שלה בפיתוחים ישראליים בתחום. ג'סטין אדמס, מנהל חטיבת האנרגיה החלופית ב-BP, אמר בראיון ל"גלובס" לפני כשנה, כי "אנחנו מעוניינים לבצע השקעות בישראל באנרגיה נקייה כמו גם לקיים שיתופי פעולה עם קרנות הון סיכון". זאת, לאחר השקעה מהותית שהחטיבה ביצעה בברייטסורס אנרג'י, החברה-האם האמריקנית של לוז 2.

באשר לסולאראדג', הרי שהיא מפתחת שבבים ותוכנה לייעול ההמרה של אנרגיה סולארית לחשמל בפאנלים חשמליים. באופן מסורתי מצליחים פאנלים סולאריים להמיר 10%-15% מאור השמש לאנרגיה, וגם ההספק הזה עלול לפחות בעקבות "איומים", כמו צל ובעיות טכנולוגיות.

לדברי החברה, השבב שפיתחה מפקח ומנטר את הזרם החשמלי ומשפר את פעילות הפאנל בשיעור של 15%-20% לעומת הפאנלים הקיימים בשוק. הטכנולוגיה של סולאראדג' גם מספקת ללקוחות התראות על קלקולים ובזבוזי אנרגיה במערכת.

רויטרס דיווחה כי החברה מצפה להזמנות של ציוד בהיקף ייצור של יותר מ-12 מגה-ואט עד סוף השנה ושל 80 מגה-ואט ב-2010. סולאראדג' גם צופה תזרים חיובי ברבעון הרביעי של 2010, ולדברי המנכ"ל גיא סלע היא תוכל להנפיק במחצית השנייה של 2011. החברה, שהוקמה ב-2006, גייסה עד כה 35 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון ורטקס, ג'נסיס, וולדן ואופוס קפיטל.

העסקה של סולאראדג' מצטרפת למהלך נוסף מהימים האחרונים של חברה ישראלית בתחום. לפני שבוע נודע כי הסטארט-אפ טיגו, העוסק גם הוא בייעול הפקת האנרגיה בפאנלים סולאריים, גייס 10 מיליון דולר.

העניין בטיגו נוצר לאחר שהשיקה את מוצר המקסימייזר, שמאזן את תפוקת החשמל בתאים סולאריים בודדים, כדי לקבל גם יעילות המרה גבוהה יותר וגם התאמה לתנאים משתנים של מזג אוויר (קרינת השמש). התיאור יוצר רושם ששתי החברות מתחרות על אותה נישה.

סטארט-אפ ישראלי שלישי שמרכז עניין בתחום קרוב, תאים פוטו וולטאים מרוכזים (CPV), הוא זניט סולאר, אשר לטענת המנכ"ל, רועי שגב, בעזרת המערכות שלו ניתן להגיע ליעילות המרה של 70%.