המבקר מעמיק את בדיקתו בחברת החשמל: בודק את העסקת יועצי התקשורת בידי ההנהלה

הנהלת חברת החשמל מעסיקה יועצי תקשורת ולובינג רבים בעלות של עשרות אלפי שקלים בחודש: אייל ארד, חברת הלובינג "פוליסי", משרד יחסי הציבור גוב-קרטין שהשתיל את הטוקבקים הפיקטיביים ומשרד עמירם פליישר

הנהלת חברת החשמל מעסיקה יועצי תקשורת ולובינג רבים בעלות של עשרות אלפי שקלים בחודש. בין היתר, מדובר באייל ארד, המייעץ למנכ"ל עמוס לסקר; חברת הלובינג "פוליסי" של בוריס קרסני; משרד גוב-קרטין, שממנו נשלחו הטוקבקים הפיקטיביים נגד ועד העובדים; ומשרד עמירם פליישר, שהחל באחרונה לטפל ביחסי ציבור וקשרי משקיעים בתחום הפיננסי.

ל"גלובס" נודע כי מבקר המדינה החל להיכנס לבדיקת הנושא. מחר (ה') צפויה ישיבת ועדת תקשורת של הדירקטוריון, בראשות יוסי ודנה, וככל הידוע צפוי נושא העסקת יועצים בידי החברה לעלות בה לדיון. בדיון צפוי להשתתף גם יו"ר דירקטוריון החברה, רו"ח מוטי פרידמן.

בתוך כך, נמשכת בדיקת המבקר בפרשת הטוקבקים המושתלים, בדגש על ההיבטים המשפטיים השלה הפרשה. המבקר כבר התבטא בשבוע שעבר כי הוא רואה בשימוש בזהות שאולה משום דבר חמור. ההערכה היא כי המבקר יעביר את הנושא ליועץ המשפטי לממשלה, בחשד לפלילים.

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בוועדת הכלכלה הודו נציגי חברת החשמל כי אכן הושתלו טוקבקים מפרגנים לחברת החשמל באתרי אינטרנט. יחד עם זאת, המנכ"ל, עמוס לסקר, הדגיש בדיון כי פרשת הטוקבקים מהווה "ספין" של הוועד בניסיון לעכב את המשא-ומתן על הרפורמה. לדברי לסקר, "אף אחד ממנהלי חברת החשמל או חברי הדירקטוריון לא גרם לכך שיופיעו טוקבקים נגד ארגון העובדים".

דובר חברת החשמל, דדי גולן, אמר בדיון כי ההתקשרות בין חברת החשמל לגוב-קרטין כללה מיפוי טוקבקים והכנסת תגובות רק בנושא מצפן, שינוי מבני והשכר. גורמים בהנהלה טענו כי הטוקבקים שכללו התייחסות לשרי האוצר והתשתיות ולמבקר המדינה לא הושתלו על-ידי גורמים אחרים.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, דרש להעביר אליו את חוזה ההתקשרות עם חברת יחסי הציבור גוב-קרטין ואת פירוט הטוקבקים שהושתלו. אקוניס אמר: "לא ייתכן כי חברות ממשלתיות, הממומנות מכספי ציבור, יממנו טוקבקים נגד מבקר המדינה, הממשלה, ראש הממשלה, השרים וועד העובדים".

ממשרד מבקר המדינה נמסר כי "המשרד אכן עורך ביקורת בנושא התקשרויות עם יועצים בחברת החשמל".

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "הדיון מחר בוועדת תקשורת יעסוק בדיווח שוטף ושגרתי, הניתן מדי תקופה".