אורי שקד יעזור לכם למצוא מספרים: השיק אתר שאמור להפוך לספר הטלפונים הבינלאומי הראשון

בנו של אבי שקד, ממייסדי ובעלי ענקית ההימורים המקוונים 888, השיק את Picaphone, שמטרתו לאפשר נגישות לכל מספר טלפון וכתובת דוא"ל בכל מקום בעולם

אבי שקד, איש העסקים ואחד מבעלי השליטה בענקית ההימורים המקוונים 888 , ידוע כחובב טכנולוגיה מושבע. בביתו שבסביון יש לו חדר אותו הוא מגדיר כ"חדר תקשורת", שכולל את מיטב טכנולוגיות התקשורת בעולם, ובין ולבין הוא מקפיד להתאבזר בגאדג'טים הכי עדכניים. "אני מאוד אוהב גאדג'טים, ואני הכי אוהב להוריד תוכנות למחשב האישי שלי", סיפר בעבר ל"גלובס". ובכן, נראה כי שקד הדביק באהבתו את בנו הצעיר, אורי שקד (26).

ל"גלובס" נודע כי שקד ג'וניור השיק השבוע את אתר האינטרנט picaphone.com שמטרתו להפוך לספר הטלפונים הבינלאומי הפתוח הראשון בעולם. לפי אתר הבית של המיזם, המטרה של Picaphone היא לאפשר לגולשים נגישות מיידית לכל מספר טלפון - נייח ונייד - וכתובת דואר אלקטרוני, בכל מקום בעולם, ובכך לבטל את התלות בחברות הטלפוניה שמחזיקות במאגרי המידע הללו בכל מדינה ומדינה.

Picaphone מתיימר לאפשר לגולשים לבצע גם שיחות טלפון, דרך האתר ללא עלות, לכל משתמש רשום. האתר, שעלה השבוע לרשת, יהיה זמין ב-12 שפות - אנגלית, סינית, איטלקית, צרפתית, גרמנית, ספרדית, ערבית, פורטוגזית, רוסית, קוריאנית, יפנית וכמובן עברית. משתמש שירצה לשתף את הגולשים בפרטיו יוכל לעשות זאת בשפת האם שלו אך גם באנגלית, כדי ליצור בסיס לשיתוף מידע בינלאומי.

לדברי אורי שקד, "מדובר באתר שמאפשר גישה נוחה, חופשית ומהירה למספרי טלפון של אדם פרטי או עסק בכל מקום בעולם, ומבלי להזדקק לשירותי המודיעין של חברות הטלפוניה". לדבריו, "הצלחת הפרויקט תלויה בשיתוף הפעולה של כל אחד מהגולשים באינטרנט ברחבי העולם, והמטרה שלנו היא להגיע למיליוני משתמשים תוך מספר חודשים".

לפי אתר החברה, ניתן למצוא מספרי טלפון ו/או כתובות דואר אלקטרוני גם מבלי להירשם אליו, אך כחבר רשום ניתן ליצור רישומים פרטיים או עסקיים, שיפורסמו לעד; לוודא שאנשי הקשר יישארו מעודכנים דרך מנגנון סנכרון וגם לשלוח אליהם הודעות טקסט, שמע ו/או וידיאו ללא תשלום או הורדת תוכנה.

שירות Picaphone אינו כרוך בתשלום עבור משתמשים פרטיים. עסקים, לעומת זאת, יצטרכו לשלם תעריף שנתי קבוע של 78 דולר עבור כל סניף רשום. תהליך הרישום של עסק מתחיל בהוספת פרטים כמו שם העסק, ופרטים על הסניף. לאחר השלמת הרישום, יוכל המשתמש העסקי להוסיף גם את הלוגו של העסק, כתובות ומספרי טלפונים של סניפים נוספים, שעות פתיחה וכדומה.

Picaphone אולי מזכיר במעט את Facebook או Linkedln אך באתר החברה מבהירים כי מדובר במשהו אחר. " Picaphone הוא גם פנקס כתובות, גם אינדקס מותאם אישית וגם סוג של רשת חברתית. עם זאת, מדובר בפנקס כתובות שמאפשר לך לשמור על קשר עם האנשים שאתה רוצה, אך בלי החלק 'החברתי'", מסכמים באתר.

את האתר הקים אורי שקד במימון קרן ההשקעות של משפחת שקד. אבי שקד, נחשב לאחד האנשים העשירים בארץ, ומלבד 888 והמיזם הנוכחי הוא גם מעורב בהקמת אתר האינטרנט Shvoong.com, שמאפשר למשתמשים לתקצר חומרי ספרותי ב-34 שפות ולקבל בתמורה תמלוגים מהאתר.