חדשות טובות לבנק דיסקונט ניו-יורק: ה'פד' הסיר את המגבלות שהוטלו על הבנק

המגבלות הוטלו על הבנק ב-2005 בעקבות פרשת הלבנת ההון של הבנק ■ יו"ר בנק דיסקונט, שלמה זהר: "תהליך שהתחיל כאילוץ הפך תוך כדי העשייה והשינוי לתהליך רה-ארגון כולל"

חדשות טובות לבנק דיסקונט . לאחר שלוש וחצי שנים ה'פד' מסיר את המגבלות מבנק דיסקונט ניו יורק. אתמול הודיע הבנק המרכזי האמריקני על ביטול מצב ה-Cease-and-desist ("צו הסכמה") בו נמצא דיסקונט ניו יורק מאז נחשפה פרשת הלבנת ההון בנובמבר 2005 כשהבנק עדיין היה בבעלות המדינה. רשויות הפיקוח הביעו שביעות רצון מלאה מאופן הטיפול של דיסקונט בליקויים. מנכ"ל דיסקונט ניו יורק הוא ראובן שפיגל.

"תהליך שהתחיל כאילוץ הפך תוך כדי העשייה והשינוי לתהליך רה-ארגון כולל. השינוי בא לידי ביטוי בפרופיל הניהולי, ביכולות העסקיות בניהול הסיכונים, בשיפור הקשרים עם רשויות הפיקוח האמריקניות ובהכנת התשתית להתפתחות עתידית", אמר יו"ר דיסקונט, שלמה זהר.

ה-Cease-and-desist הטיל "אזיקים על הידיים" והיה גורם מעכב בקבלת ההחלטות בבנק, מאחר ולכל שינוי או פעולה נדרש אישור רגולטורי. הביטול יאפשר לדיסקונט ניו יורק להרחיב את פעילותו, לצאת ביוזמות עסקיות, לפתוח סניפים חדשים ולשתף פעולה בצורה טובה יותר עם בנקים אחרים בקבוצה. הבנק סיים את הרבעון הראשון של 2009 עם תשואה של 5.7% על ההון ורווח של 8.7 מיליון דולר. את שנת 2008 סיים הבנק עם רווח של 34.3 מיליון דולר.

עלויות הסדרת פרשת הלבנת ההון בדיסקונט ניו יורק הגיעו בשנים שעברו ל-51 מיליון דולר והעיבו על תוצאות הבנק. על פי ההסכם להסדרת הפרשה שגובש בשנת 2005 עם הרשויות האמריקניות, שילם דיסקונט ניו יורק סכום של 16.5 מיליון דולר כקנס. בנוסף הוציא דיסקונט ניו יורק בשנים 2006-2008 עוד 35 מיליון דולר להוצאות בגין בדיקות בבנק ושינויים הנדרשים בו כדי להתאים להנחיות הרגולטוריות.

בפרשת הלבנת ההון נמצא כי במהלך השנים 2000-2005 הולבן דרך דיסקונט ניו יורק סכום של 2.2 מיליארד דולר שהגיע מדרום אמריקה. עוד נמצאו בבנק ליקויים רבים בנושאי יעילות הבקרה והדיווח בנושאי איסור הלבנת הון. בעקבות הפרשה סיים מנכ"ל דיסקונט ניו יורק אריה שר את תפקידו והוחלף על ידי שפיגל. במקביל הוחלפה כל ההנהלה הבכירה של דיסקונט ניו יורק ורוב חברי הדירקטוריון.