אלוביץ מגבש קבוצה לרכישת פרטנר עם ישי דוידי, מגדל ולאומי ושות'

עמיקם כהן, לשעבר מנכ"ל פרטנר, מעורב במהלך ■ אלוביץ מתכוון להכניס לפרטנר את 012 סמייל, אך המגבלה העיקרית בעסקה זו היא שלחברות הסלולר אסור להיכנס לתחום השיחות הבינלאומיות

מתגבשת קבוצה ראשונה שתתמודד על רכישת השליטה בפרטנר . מדובר בקרן פימי, מגדל, יורוקום, קרן השקעות זרה ולאומי ושות' שמובילים את גיבוש הקבוצה. עמיקם כהן, לשעבר מנכ"ל פרטנר, מעורב במהלך לגיבוש הקבוצה.

במסגרת המתווה, בעל השליטה ביורוקום, שאול אלוביץ יכניס לעסקה גם את 012 סמייל שבשליטתו. ככל הנראה מדובר על עסקה של החלפת מניות לאחר שתירכש השליטה בפרטנר. מכיוון שמדובר בעסקה בין בעלי עניין, האופן שבו הדברים יתבצעו נדון בין החברות אך לא נסגר סופית. בכל מקרה, אלוביץ אינו מעוניין להשאיר את 012 מחוץ לפרטנר.

המגבלה העיקרית בעסקה להכנסת 012 סמייל לפרטנר, היא האיסור הרגולטרי לפיו אסור לחברות הסלולר להיכנס לתחום השיחות הבינלאומיות. עם זאת, לאחרונה פרסם משרד התקשורת שימוע שאמור לאפשר לחברות הסלולר להיכנס לתחום.

גורמים המעורבים במגעים מציינים שייתכן והקבוצה לא תפעל כגוף אחד בסופו של דבר, אך בכל מקרה לא צפוי מאבק שליטה על פרטנר. כפי שפורסם השבוע ב"גלובס" בנק לאומי עשוי להיות הגורם שיוביל את קונסורציום הבנקים למימון העסקה.

שוויה של פרטנר נאמד ב-10 מיליארד שקל, מה שאומר שרכישת גרעין השליטה מידי האצ'יסון הסינית (51%), עשויה להגיע להיקף של 5.5-6 מיליארד שקל.

בגלל היקף העסקה לא סביר שהיא תתבצע על ידי גוף אחד בלבד, שכן מלבד יורוקום שרואה בעסקה מהלך אסטרטגי לעסקיה בתחום התקשורת, יתר הגופים הם משקיעים פיננסיים שרואים בפרטנר פרה חולבת למזומנים.

יחד עם זאת, ולמרות הרצון של אלוביץ לרכוש את פרטנר, הוא עשוי להיות בבעיה מכיוון שהוא מחזיק בשליטה על יורוקום-נוקיה. לפלאפון וסלקום יש סיבה לחשוש מהעובדה שאלוביץ מחזיק בפרטנר ביד אחת וביד השנייה מוכר להם מכשירי נוקיה. מכיוון שנוקיה מחזיקה ב-50% מהשוק, זה לא עניין של מה בכך והוא לבטח יידרש למצוא פתרון עוד בטרם תגובש העסקה, אם תושלם.