דודו טופז בחקירתו: "אולי עוד אצא מבית הסוהר ואחזור לטלוויזיה, יש לי מה לתרום, בטח עכשיו מבינים אותי"

(עדכון) - טופז שוחרר מבית-החולים וולפסון, שם אושפז לאחר שניסה להתאבד; מכתב התאבדות וצוואה נמצאו בתאו בבית-המעצר ■ "בא לי לחזור לטלוויזיה אבל לא לז'אנרים שיש היום. להנחות ריאליטי זה לא בשבילי"

הסאגה בעניינו של הבדרן דודו טופז נמשכת: יומן השבוע של חברת החדשות של ערוץ 2 חושף הערב (ו') את שיחותיו עם כתבת ערוץ 2, כשרק נפוצו השמועות על מעורבותו בתקיפות אנשי התקשורת שירה מרגלית, המשנה למנכ"ל רשת, ואבי ניר, מנכ"ל קשת. "אני באמצע הדרך, מחפש דירה, דווקא קרוב לאבי ניר", נשמע אומר לה.

בתשובה לשאלתה של כתבת חברת החדשות, אמר טופז כי מי שיכל לפגוע באנשי התקשורת הוא עיתונאי - או "מישהו שלא קיבל את הכסף שמגיע לו, משרד אמרגנות שנסגר בגלל שלא נתנו לו עבודה". טופז אמר לכתבת כי "אף אחד לא דיבר איתו מהמשטרה".

"מה אני אגיד לך, זה מטורף קצת, לא?", התייחס לתקיפות מבלי להסגיר שהוא העומד מאחוריהן. לדבריו, הוא ניהל קשרי עבודה עם שירה מרגלית והשתתף בסרט תיעודי-ביוגרפי עליו אותו ביים אילן שושן ("כשיוקרן, תדעי על מה הסרט") - לגביו ציין כי "דווקא מאוד שמחתי שמישהו עשה פתאום משהו כזה בשבילי".

"בא לי לחזור לטלוויזיה אבל לא לז'אנרים שיש היום. להנחות ריאליטי זה לא בשבילי. רציתי לעשות לייט-נייט, רציתי לדבר על זה עם שירה, בינתיים היא נפצעה", אמר טופז.

על-פי הכתבה, בשיום השיחה הטלפונית בין השניים, שלח טופז לכתבת SMS בו כתב: "זה לא היה תחקיר, זה נשמע יותר כמו חקירה משטרתית. תיזהרי שמתוך רצון לסקופים לא תסתבכי".

"בטח עכשיו מבינים אותי"

בתוך כך, בחיפוש שנערך בתאו של טופז לאחר שפונה לבית-החולים וולפסון נמצא מכתב התאבדות וצוואה, כך דיווחה מוקדם יותר כתבת גלי צה"ל הדס שטייף. זאת, לאחר ששלשום בלילה (ד') ניסה דודו טופז לבצע ניסיון התאבדות בתאו בבית-המעצר אבו-כביר - כשהשתמש ב-4 מנות אינסולין שהזריק לגופו.

היום בצהריים שוחרר טופז מבית-החולים והועבר לתחנת מרחב ירקון להמשך חקירותיו. "הזונות הגיעו", אמר לעיתונאים שניגשו אליו. מאז ניסיון ההתאבדות גברו הקולות שטענו כי ניסיון ההתאבדות של טופז הוא למעשה תחילתה של בניית טיעון על אי כשירות נפשית בבית המשפט.

בחקירתו אמר טופז כי "אולי עוד אצא מבית הסוהר ואחזור לטלוויזיה, יש לי מה לתרום, בטח עכשיו מבינים אותי".

מהחקירות עולה כי המניע לתקיפות הנוספות הן סף הריגוש שגדל - הוא חש סיפוק כשהוציא את תוכניתו לפועל.

אלכס גלעדי - ממייסדי זכיינית ערוץ 2 קשת ומי שהביא אליה את טופז מהתוכנית השבועית שהנחה בימי שישי בערוץ הראשון עד אז - אמר היום: "לא ידעתי שהוא איש בעייתי. זה היה ב-1993". גלעדי אמר כי "האיש הודה, אך עוד לא נשפט. הוא זכאי עד שתוכח אשמתו".

לדבריו, לאחר תקיפתו של אביו ניר, "כל העיינים כוונו לתוכנית החדשה 'שתולים', עם כתבה על מסיבות". גלעדי ציין כי הכתבה שודרה למרות זאת, והאיומים המשיכו - "אף אחד לא ידע, כי המשטרה אמרה לו לא לדבר, והלחצים הכבדים האלה עליו ועל משפחתו".

"דודו נראה עצוב ומכונס"

הבוקר סיפרו אחיות וסניטרים בבית-החולים וולפסון לאתר חדשות 2 כי "דודו נראה עצוב מאוד ומכונס בעצמו, כשהוא קורא את הכתבות עליו בעיתונים". הצוות הרפואי מספר כי מצב רוחו של טופז ירוד. "הוא מבואס וחוזר ואומר 'אני לא מאמין שזה קורה לי'", סיפר אחד הסניטרים. "טופז קורא את עיתונים בהם הכתבות על עצמו. הוא יושב מקופל ואומר שהוא עצוב".

במהלך היום הגיעה לבית-החולים ורדה, מעריצה של טופז, שהביאה לו פנקס עם הקדשה וספר תהילים. "אני מכירה את דודו מהטלוויזיה. אהבתי אותו מאוד, אני לא יודעת מה יהיה איתו עכשיו, ואני מקווה שהוא יהיה בסדר".

גם אחיו של טופז, מיקי גולדנברג, הגיע למקום והביא לו מוצרי מזון ושתייה, אך לא הסכים לשוחח עם אנשי התקשורת במקום. סניגורו של טופז, עו"ד ציון אמיר, נפגש איתו לצורך מתן ייעוץ משפטי.