אובמה וסרקוזי מסכימים: לא לבנייה בהתנחלויות

נשיא ארה"ב ונשיא צרפת נפגשו בצהריים לציון 65 שנים לפלישת בעלות הברית לחופי נורמנדי ■ השניים הסכימו בפגישתם על נושאים רבים, ביניהם גם הצורך בהפסקת הבנייה בהתנחלויות ■ סרקוזי על הגרעין האירני: "אנו לא רוצים נשקים צבאיים גרעיניים ואנחנו מאוד ברורים בעניין הזה"

נשיא ארה"ב ברק אובמה ועמיתו הצרפתי ניקולא סרקוזי איחדו היום (שבת) מאמץ בניסיון לסכל את השאיפות הגרעיניות של אירן ולהביא לשלום במזרח התיכון על ידי קידום פתרון שתי מדינות לשני עמים, ישראל ופלסטין.

שני המנהיגים נפגשו בארבע עיניים לפני הטקס בעיר נורמנדי בצרפת לציון 65 שנה לפלישת בעלות הברית לצרפת הכבושה. "אנו רוצים שלום", אמר סרקוזי בהתייחסו לאירן. "אנו רוצים דיאלוג. אנו רוצים לסייע להם להתפתח, אך אנו לא רוצים נשק צבאי גרעיני ואנחנו מאוד ברורים בעניין הזה".

ניקולא סרקוזי ברק אובמה / צלם רויטרס

נשיא צרפת הוסיף כי הוא דואג בשל "ההצהרות המטורפות" של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד. הוא קרא לאירן לבלום את תכנית הגרעין. אובמה מצידו חזר ואמר כי חייבת להיות "דיפלומטיה קשוחה" עם טהרן בנושא.

סרקוזי הסכים עם אובמה בעוד נושא: הפסקת הבנייה בהתנחלויות ביהודה ושומרון. נשיא ארה"ב אמר כי הוא וסרקוזי יעבדו "בשיתוף פעולה צמוד" בנושאים רבים, כולל "אסטרטגיית אנטי-טרור".

חדשות 2 ב - MAKO / לחדשות 2 ב - 'רשת'